Vuokrasin ensimmäistä kertaa elokuvan ( angels & demons), jossa takakannessa mainostettiin tuota dts-hd:ta sekä myös dolby digitaalia (joka toimikin ainoastaan trailerissa ja muissa extroissa). Ongelmana olikin leffa äänet joita en millään saanut kuuluviin vahvistimesta. - Äänet tulevat optisella kaapelilla vahvistimeen joka tähän asti on toistanut kaikki muut formaatit oikein. - toisto ohjelmana uusin power dvd - ac3filter asennettu, ei taida muuttaa tätä dts-hd formaattia normaaleihin 5.1 ääniin -vahvistin ei tue tätä hd ääntä Kysymys siis onkin: Millä saisi äänet kuuluviin? Uusi vahvistin on huonoin ja kallein vaihtoehto.
Blu-ray leffoista pystyy kyllä valitsemaan yleensä jonkun muunkin ääniraidan kun tuon dts-hd:n. Optisella kaapelilla et(käsittääkseni) saa siirrettyä dts-hd -ääntä, hdmi 1.3 kaapelilla tuo onnistuu. wikipediasta: Lukases tämä: http://bluray.highdefdigest.com/news/show/Joshua_Zyber/High-Def_FAQ:_Blu-ray_and_HD_DVD_Audio_Explained/1064 Siellä on nuo uudet formaatit ja miten ne toimivat Toslink or Coaxial SPDIF piuhoilla.
Ei ole oikein tuttu tuo hdmi äänen uloslähtö, joten pitänee tarkistaa miten GTX285 tukee tuota. Toinen asia, mihin toisen pään työntää kun vahvistimessa sisään tuloa ei ole.
Itse en tuohon äänen uloslähtöön tarpeeksi kanssa tutustunut. HDMI:tä olen itse aina käyttänyt ps3 -> vahvistimeen. Itselläni on kyllä myös tuki noihin uusimpiin formaatteihin vahvistimessa. Uskoisin kyllä että tuon ääni pitäisi jollain muullakin ulos tulla. Ei dts-hd -formaatissa mutta ainakin jonain muuna sitten, eli se tulis sitten dts 5.1 tms. ainakin. Olisiko tuossa toisto-ohjelmassa jotain säätöä tuohon?