Miten saan Bitcometissa nopeammat lataukset kun siellä tulee aina jotain 20kb/s ja DC++:ssa tulee yli 50kb/s. Eli tarvitsisin hieman apua tuossa. Kiitos
Tätä on kysytty jo aiemminkin ihan kivasti, mutta onko lähettämisnopeutesi miten iso BitCometissa ja riippuu myös siitä miten nopeesti lähettäjät lähettävät sinulle tätä tiedostoa. Siis laske lähettämisnopeuttasi alaspäin.
Etpä kyllä hirveästi pysty vaikuttamaan latausnopeuteen. Se nopeus riippuu lähinnä niistä lähettäjistä, kun on enemmän lähettäjiä (ja/tai sinua ennen olevia lataajia jotka lähettävät), niin saat nopeampaa. Tietenkin kun pidät vaan kärsivällisesti BitCometia päällä ja annat ladata niin kyllä se sieltä valmistuu ja nopeus voi vaihdella paljon. Direct Connectista saat lujempaa multiclinuilla kuten vaikka PeerWebDC++, mutta ne on taas useimmilla hubeilla kielletty ja niistä voi saada bannia jos/kun jää kiinni siitä.
Onko ne päällä samaan aikaan? Sitten suosittelen että asennat softan joka rajoittaa niiden nopeuksia (eli tässä tapauksessa antaa molemmille saman verran kaistaa)
Mutta mikä on nat ongelma tai nat portti ja voisiko joku kertoa ihan selvällä suomen kielellä, että miten se avataan tai sujetaan? Luin jostakin, että se voi nopeuttaa latauksia ja pitääkö palomuuri olla päällä vai pois päältä? Olen hieman noobi.
http://computer.howstuffworks.com/nat.htm If you are reading this article, you are most likely connected to the Internet and viewing it at the HowStuffWorks Web site. There's a very good chance that you are using Network Address Translation (NAT) right now. The Internet has grown larger than anyone ever imagined it could be. Although the exact size is unknown, the current estimate is that there are about 100 million hosts and more than 350 million users actively on the Internet. That is more than the entire population of the United States! In fact, the rate of growth has been such that the Internet is effectively doubling in size each year. So what does the size of the Internet have to do with NAT? Everything! For a computer to communicate with other computers and Web servers on the Internet, it must have an IP address. An IP address (IP stands for Internet Protocol) is a unique 32-bit number that identifies the location of your computer on a network. Basically, it works like your street address -- as a way to find out exactly where you are and deliver information to you. When IP addressing first came out, everyone thought that there were plenty of addresses to cover any need. Theoretically, you could have 4,294,967,296 unique addresses (232). The actual number of available addresses is smaller (somewhere between 3.2 and 3.3 billion) because of the way that the addresses are separated into classes, and because some addresses are set aside for multicasting, testing or other special uses. With the explosion of the Internet and the increase in home networks and business networks, the number of available IP addresses is simply not enough. The obvious solution is to redesign the address format to allow for more possible addresses. This is being developed (called IPv6), but will take several years to implement because it requires modification of the entire infrastructure of the Internet. http://server1.pictiger.com/img/311...050995a8580b032e92ba679cff57f7a8.th.jpg[/IMG][/url]
Tässä vielä yksi erittäin toimiva neuvo: Laita yksinkertaisesti lataus/lähetysnopeuksiin ne nopeudet, jotka yhteytesi sallii.... mulla alko heti tulla oikeaa nopeutta, kun sitä ennen tuli vain puolta vauhtia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Protocol_header_encrypt En tiedä miten yleistä tämmöinen kaistan rajoittaminen protokollan mukaan täällä suomessa on, mutta ainakin ulkomailla ilmeisesti varsin yleistä varsinkin bittorrentin kohdalla. Useimmat torrent-clientit ovatkin viimeaikoina saaneet tällaisen protokollan kryptaus -toiminnon itseensä. Tämän pitäisi vaikeuttaa liikenteen tunnistusta operaattorien päässä, jolloin rajoitusta ei liikenteeseen tule. http://www.utorrent.com/ - suosittelen.