Mulla on biosin flashaus kesken ja softa on jumittunu. Olen kohdassa verifying main block ja samalla prosenttiluvulla ollaan oltu jo 15min. Myöskään hiiri ei liiku, eli koko kone jumissa. Emona Abit ip35 ja versiosta 11 -> versioon 15 flashaukseen käytetään abitin omaa flashsoftaa. Mitäs tehdä?
anna vedellä vaikka yön yli, älä missään nimessä keskeytä! jos ei yön yli ole tapahtunut mitään niin sitten ollaan pahassa jamassa... jos bios on korruptoitunut, niin uutta bios piiriä tilaamaan abitilta, maksaa ~7e (?)
Täältä tulee pahaa matskua. En jaksanut odottaa flashausta enempää niin buuttasin koneen joskus tunnin jälkeen. CMOSin tyhjennyksen jälkeen kone toimii ja BIOSsi on päivittyny 15-versioon, tai näin siinä ainakin lukee. Kaikki tosiaan tuntuu toimivan.. Tuplabuutti ongelma ei kuitenkaan hävinnyt.. Perkele Onko syytä kokeilla uudelleen päivitystä vai hyväksynkö tämän. Jotain outoa saattaa koneessa olla kun BIOSin mukaan prossu pyörii 3 gigasena (340x9), kun taas CPUID-ohjelma näyttää jotain 340x6, eli multiplaierit on vituillaan. BIOSsia säätämällä kyllä saa jotain aikaan windows task managerin mukaan. Olisiko jotain toista softaa jolla voi tarkastella speksejä? Ja onko mahdollista että BIOSin päivitys menny vituroilleen ja emossa/prossussa on jotain vikaa?
Elkää ny hyvät ihmiset flashatko mistään windowssista biossia. Dos on kaikista paras vaihtoehto. Oon kuullut paljon tapauksia hajonneista emoista ja näytönohjaimista ku porukka flashsää biosseja windowssissa ei näin ei todellakaan.
Ite flashasin Windowsista FlashMenu ohjelmalla ja meni kaikki meni hyvin. Biosista kellotukset pois ja ylimääreiset prosessit pois niin onnistusprosentti nousee kummasti.
Itse olen tämän DFI-emolevyn biosin päivittänyt muutaman kerran Winflash -ohjelmalla: http://us.dfi.com.tw/Support/Download/bios_Winflash_us.htm http://www.dfi.com.tw/Upload/BIOS/Winflash192.zip
Ei ole. Suosittelen flassäämään dossista windowsissa flässääminen on aina suurempi riski epäonnistumiseen ja, jos emon biossista löytyy valmis työkalu biossin päivitykseen niin käytä sitä.
Jaa, mulla on kyllä hyvin onnannu. Kaikki muut prosessit pois(myös virustorjunta)niin ei ropleemaa, dos pohjainen se winukankin flässi on.
Vielä sellasta että siSoftware Sandra niminen hallintasofta näyttää prossun käyvän 3.06 GHz ja toi CPUID edelleen parin gigan kohdalla. Voiko prossu siis käydä oikeasti 2 gigan taajuudella kun nää softat näyttää eri tuloksia?
itse kun asensin windoosan uudestaan (tai siis palautain, paketti kone) niin lataus kesti noin 72h...... palkki liikku ehkä sentin 2tunnissa... että ei pidä kiirehtiä hiljaa hyvä tule (koneessa oli viruksia ym ym joten oli ihan tööt)