eli kaverin kone saatiin kasattua ja kaikki toimii hyvin mutta kun koneen käynnistää niin bios sanoo että cpu fan error ja tuuletin pyörii pc proble ohjelma sanoo kasn että se ei muka pyöri eka kertaa kuin katsoin niin se näytti 750000 tuollasen lukeman ja sitte kun katsoin seuraavan kerran nii olikin jo 0 mutta silti se pyörii prossun lohto on kiinni cpu fan kohdassa ja sen olen tarkistanut jo 3 kertaa ja toinen juttu vielä näyttiksen ajurista asennettiin se ja yli puolen välin tilttas ja laitettiin sitte se kiinni ja asennettiin uudestaan ei tullu kyl mitää valituksia voisko vaikuttaa emolevyn ajuri joku ati niminen mikä se asenti käynnistä valikosta löytyy navidia kansio ja siellä on d3 juttuja 4 mutta sitä Gigapyten ohjelmistoa ei löydy vai eikö sitä olekkaan? esim itselläni on joku grainwardin ohjelmisto mistä saa tuuletinta säätää ja näkee näyttiksen lämmö sitten vielä menok onko normaalia että se punainen valo välähtää kerran kun koneen käynnistää koneen tiedot kovalevy wd 1tb caviar balck arotic cooling freezer 7 pro rev 2 prossu amd phenom 11 x6 2.8ghz näyttis gigabyte geforce gtx oc1GB ram muistit kingston hyperx 4x2 ddr3 1600 mhz poweri silverstone 500 wattia emolevy asus m4a87dt E: katoin biossista fan-q oli päällä ja standar mode oli päällä
Siis voisitko kirjottaa ton jutun uusiks ku ei tosta saa mitään selkoa, kirjotus virheitä pisteet sun muut puuttu ei voi saada selvää.
"The motherboard is set to make sure that your cpu fan doesn't stop to protect it. You can disable this in bios under hardware monitoring or something like that. There will be a line where you can change the fan speed at which you get a warning, just turn it off "disabled". That will get rid of your error. " Lähde:
lenimi@ jos et saa selvää ilman pisteitä ja pilkkuja niin ole sitten lukematta sillä mää en pisteitä ja pilkkuja jaksa laitella joo huomasin että oli kirjoitus virhe sori siis bios valittaa ja ohjelmat että cpu fan ei pyöri eli error ja cpu johto on cpu fan kohdassa emolla liitetty ja näyttiksen ajurit varmaan toimii kun pelasin 20 min cod4 full hd resolla mutta en tiedä että onko gigabytellä omaa ohjelmaa sille että sais katsottua näyttiksen lämmöt ym mutta nvidia controlpanel ja d3 systeemit löytyy sitten vielä memok onko normaalia että se punainen valo välähtää kerran kun koneen käynnistää emolevyllä sellainen punainen valo ja sen lähellä on mem ok nappi jos tarvii vielä suomentaa niin pyydä! mutta pisteitä ja pilkkuja en jaksa laitella
Voisin tähän lainata että krijnaenten järestjyt no lyiravostertua. Ei me voida asialle mitään tehdä jos me ei saada selvää, mistä edes koko hommassa on kysymys. Jotenkin tulkitsin että kyseisenä ongelmana on että CPU fan error- on ensimmäinen ongelma? Jos on niin siitä ei tarvitse välittää, joskus emolevy ei tunnista että edes on olemassa tuuletinta paikallaan jos vaihdettu tilalle uusi tuuletin. BIOSista pois päältä CPU Fan reporting tai joku vastaava.
Ihan saakelin hyvin sanottu joo. Itekin kirjotan kyl vähä miten sattuu mut pistän sentään ees välimerkit kohilleen. Enkä tosta sun sepustuksestas saanu mitään selvää itekään. Toimiiko kone? Jos toimii, ongelma on mikä? Mitähän se OK yleensä tarkottaa? Varmaan et kaikki kunnossa, mem tarkottaa selkeesti muistii. Eli muisti kunnossa. Et jaksa laitella pilkkuja -> en mäkään jaksa muuta ku v*ttuilla.
kone toimii kaikin puolin mutta kun koneen käynnistää niin bios sanoo että cpu fan error hardware monitorissa näkyy että se tuuletin sekoilee ja myös windowssin kautta myös ohjelmat valehtelee kierros nopeuden tai sitten se on 0 itse epäilen että se tuuletin olis paskana arvasin itsekkin että se memok on ihan kunnossa ihmettelin vaan sitä punasta valoo mikä välähtää koneen käynnistyksessä sit vielä onko jollakin kokemusta gigabyte geforce gtx oc1GB onko sen ohjelmistossa muuta kuin nvidia d3 systeemit ja nvidia control panel mulla on grainwardin oma ohjelmisto mistä näkee lämmöt ja tuulettimen nopeuden ym ym jos tarvii taas selventää niin kirjottakaa kiitos
kone toimii kaikin puolin mutta kun koneen käynnistää niin bios sanoo että cpu fan error hardware monitorissa näkyy että se tuuletin sekoilee ja myös windowssin kautta myös ohjelmat valehtelee kierros nopeuden tai sitten se on 0 itse epäilen että se tuuletin olis paskana arvasin itsekkin että se memok on ihan kunnossa ihmettelin vaan sitä punasta valoo mikä välähtää koneen käynnistyksessä sit vielä onko jollakin kokemusta gigabyte geforce gtx oc1GB onko sen ohjelmistossa muuta kuin nvidia d3 systeemit ja nvidia control panel mulla on grainwardin oma ohjelmisto mistä näkee lämmöt ja tuulettimen nopeuden ym ym jos tarvii taas selventää niin kirjottakaa kiitos
Asennevamma tarttuu. Ei kannata vinoilla jos viestistä ei saa selvää. Vastaaminenkin on täysin vapaaehtoista. Apuja täällä toisten ongelmiin annetaan.
Sit voit jättää sen huomiotta. Kai sen jostain BIOS syövereistä voisit tarkistaaki. Pyöriikö se tuuletin? Näet kattomalla kopan sisälle.
pyörii pyröii mutta ei aina aihan täysillä mutta pyörii luulen että joku prossu coolerin johto ei anna kosketusta tai jotakin
pyörii pyröii mutta ei aina aihan täysillä mutta pyörii luulen että joku prossu coolerin johto ei anna kosketusta tai jotakin
BIOS yrittää estää että suorittimen tuuletin ei pysähdy, BIOSissa on säätörajoitus tuolle asetukselle eli siellä jossain pitäisi olla "CPU Fan Speed" vaihda se disabled tai ignored- asetkselle. Asuksen emolevyissä tuollainen asetus löytyy.