Mulla on Creativen Muvo 128mb usb2 -soitin ja haluaisin tietää miten siihen sais mahdollisimman monta biisii ängettyy. Soittaako se siis vain ja ainoastaan mp3 biisejä ja jos näin on niin eikö niiden laauta voi pienentää että ne vie vähemmän tilaa ja miten huonoksi sen sitten kannattaa laittaa että niitä vielä voi kuunnella? Kiitti
128kbs->320kbs..toi 128kbs alkaa oleen jo laadun alarajoilla & 320kbs on jo cd tasoa(tästä joku varmasti on erimieltä) ite käytän rippauksessa audiocatalyst ohjelmaa joka on ihan paska mutta oon tapojeni orja Enpä usko että muvossa soi muut ku mp3set http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/audio_ohjelmat/muut_mp3_ohjelmat/audioconvert.cfm
no jos nappikuulokkeilla kuuntelet niin voit laittaa ne jopa 112/96kbps etkä kuule sitä eroa kovinkaan selvästi tai sitten et ollenkaan...
Sen laadun eron kuulee jo selvästi kun laadun laskee alle 128kbs. Eron voi kuulla jo kun bitraten laskee 128, ainakin vähänkin raskaammassa musiikissa. Kuulokkeina mulla on n-gagen napit =)
Täytyy kyllä sanoa, että älä usko muiden korvia vaan kokeile omillasi! Yleensä hyvältä ja huonolta kuulostavan äänen raja liikkuu jossain 96-112-128 kbps:n paikkeilla (tuollaisessa ulkokuuntelussa), mutta jos on vaikkapa tottunut johonkin 'purkkaradioääneen', niin voi olla, että vielä pienempäänkin tilan voi pakata. Siitähän se on kiinni, mikä itsestä kuulostaa hyvältä. Kannatta myös kokeilla sampletaajuuden pienentämistä (esim. 44100 HZ -> 32 000 Hz) ja stereoäänestä tinkimistä, kaikki eivät noistakaan häiriinny. Jos taas kuuloaistisi helposti keskittyy kuuntelemaan äänentoiston virheitä, lienee syytä käyttää ainakin 160 kbps pakkausta (tai VBR > 140 kbps).
nii, se on vähä mihin kukakin on tottunu.. ite kuuntelen himassa aina Sennheiserin 590(?) kuulokkeilla + Audigy2:lla ja ero johonkin Aiptekin mp3-palikkaan & 5€ kuulokkeisiin on aika karmaiseva =)