En oikein tiennyt pitäisikö tämä pistää tuonne Ajuri- tahi rautafoorumeihin, mutta aloitetaan täältä. Eilen sattui kolme kertaa seuraavanlainen episodi: 30-40 minuutin BFV:n pelaamisen jälkeen koneeni näyttö sammui ja kuulosti siltä, että masiinan sisällä sammui tuuletin. Koneessa edelleen virrat päällä; kiintolevyn ja virran valot paloivat sekä DVD aseman telakka aukesi ja sulkeutui nappia painamalla. Ilmeisestikään näppis- eikä hiirenpainallukset eivät vaikuttaneet mihinkään, sillä annoin kolmensormentervehdystä monta kertaa peräkkäin. Koneelle resettiä ja homma pelitti taas puolisen tuntia. Mahtoikohan näytönohjain sulkea itsensä? Ainoita muutoksia on, että olen päivittänyt Omegan ajurit (4.3 muistaakseni). Tosin uudemmatkin ovat jo ilmestyneet sekä päivittänyt ZoneAlarmin. Niin no...onhan BFV:n patsikin ajettu. Olen ajanut masiinalla pitkiä AVI->mpg jne. operaatioita eikä ongelmia ole ollut, mutta BFV:n kanssa kävi sitten näin. Kokoonpano: WinXP Pro Club3D Radeon 9600 Pro 128 AsRock k7s8xr3.0 512 Mb 400 muistia AMD XP 2600+ Barton Gigabyten DVD+-RW LG CD+-RW Näyttiksesä VPU Recovery pois päältä ja AGP asetettu 4x. Onko muille sattunut vastaavaa ja onko miten ratkaistu? Päivitän viimeisimmät Omegat ja kokeilen tänään uudelleen.
Mulla tuo 9600 pro tekee samanlaista kun nostaa kelloja hieman liikaa ja pistää sitten ton 3dmark03:sen pyörimään. Mun tapauksessa muistit ei kestä kellottelua kun on 256 meganen malli huonoilla muisteilla.
En ole kyllä kellotellut mihinkään suuntaan, mutta tämän perusteella voisi alkaa osoittelemaan näytönohjainta. Olisikohan tuo oletettu tuulettimen sammumisääni mahdollisesti kuitenkin kovalevy, joka sammui?
Kannattaa puhdistella se radeonin tuuletin ja katsoa että se kans pyörii. Ja sitten kokeila käytön aikana kuinka se siili lämpeää. Ainakin jos koneessa on heikko kotelotuuletus voi tuo radeonin vakio hyrrä olla turhan tehoton.
Pistelin tuossa koneeseen viimeisimmät Omegan ajurit ja ainakin eilen illalla ei kolmetuntisen pelisession aikana ollut ongelmia. Tosin ensimmäisen serveriin konnektoitumisen yhteydessä BFV:n 'päälle' tuli Wintoosan oma hiiriosoitin ja pelin oma ei suostunut liikkumaan millään ilveellä. Jotenkin homma meni lukkoonkin. Buutti ja sitten homma pelitti täysillä. Tuo ZoneAlarm tuntuu unohtavan ainakin BFV:lle annetut asetukset...taisi olla vikatikki päivittää uusimpaan versioon. Taidankin ostaa hardis-palomuurin. Kotelon lämmöt ainakin näyttävät olevan ok (~47 astetta parin tunnin pelisessionkin jälkeen) ja tarkistan/puhdistan tuulettimen kunhan jaksan kontata pöydän alle ja riipiä kaikki johdot irti. EDIT: typo
Fidelaar: oliko sama emo? Ostin nimittäin palasina ja kokosin itse koneeni. En saanut näytölle minkäänlaista kuvaa ja vein komponentit tarkistukseen. Antoivat viikon valohoitoa ja kuvakin alkoi näkymään. Eivät olleet kuulemma mitään tehneet ja rokottivat 10 ekeä valohoidosta.