En ole pitkiin aikoihin käyttänyt näytönsäästäjää ja ajattelin tässä pistää sellaisen pyörimään. Bezier-viivat näyttivät kivalta, joten laitoin sen, mutta kun olin sitä hetken katsellut huomasin neljä kirkasta kuollutta pikseliä näytössäni. Eipä näytä enään kivalta! Helvetti! Sittenpä mietiskelin mistä kuolleet pikselit ovat tulleet. Käynnistin jälleen Bezier-viivat esikatselulla ja sen jälkeen löysin viidennen kuolleen pikselin! Prrkele! Onkohan tässä nyt mitään perää vai onko tämä vain sattumaa (ja olen puusilmä)? Saattavathan ne olla jotain fyysisiä vaurioita... Kyllä nyt... ei... hemmetti. Mutta älkää nyt vain hyvät ihmiset käyttäkö näytönsäästäjiä, ei ne mitään säästä!
juu ei niistä näytönsäästäjistä ole mitään hyötyä. itselläni ei kyllä mikään näytönsäästäjä ala tekemään kuolleita pikseleitä näytölle...oletko varma että ne eivät olleet siellä aiemmin ja huomasit ne vasta sitten kun pistit sen jutun pyörimään? mutta jos niitä kuolleita pikseleitä tulee siitä niin älä pidä sitä näytönsäästäjää päällä. aika erikoista kylläkin, äsken pyöritin sitä bezier viivat näytönsäästäjää muttei tullut kuolleita pikseleitä.
Niin, eiköhän se mene ihan puusilmieni piikkiin. Takuuseen näyttö kyllä nyt menee. Nyt näitä pilkkuja on 9. En tiedä oliko ne siellä jo aikaisemmin, mutta tämä näyttö tuntuu hajoavan käsiin. Älkää ihmeessä uskoko minun bezier-viiva höpötyksiä. Vaihtaisivatko uuteen vaikka pieni naarmu näytön pinnassa onkin? Perhanan pikkuveljet!
aina sitä voi koittaa laittaisivatko takuuseen, eikai se pieni naarmu siinä tee takuukelvottomaksi. mulla kävi silleen että hajotin vahingossa virtalähteeni jonka tilasin ja se oli ihan täysin oma syy, soitin kauppaan mistä ostin sen ja sanoivat että siihen oli varmaan virtapiikki tullut ja että se on hajalla, mutta kuitenkin ottivat takuuseen ja antoivat uuden kannattaa oikeesti kokeilla takuuseen. oma huolimattomuuteni virtalähteen kanssa, siitä lähtien olen aina katsonut että kaikki on hyvin ennen kuin käynnistän virtalähteen...no ei siitä sen enempää, kaikki tekevät joskus virheitä. kyllä tuntuu vähän että näyttö hajoaisi käsiin kun on jo kerta 9 kuollutta pikseliä. ja muuten, viihtitkö kertoa näytön mallin niin tietää vähän minkälaisesta on kyse. sitä vaan että kun jotkut halvat pakettikoneen mukana tulleet näytöt on kavereilla mennyt kokoaika vaan huonompaan suuntaan ja kun itselläni sonyn näyttö ollut jo yli vuoden eikä mitään ongelmaa..
hmm.. LG:n pitäisi kyllä olla ihan laatumerkki. muuten, haluaisin kysyä juuri noista laajakuvanäytöistä kun sinulla varmaan on vähänkin kokemusta siitä näytöstä, oletko kokeillut pelata vaikka tuollaisella laajakuva näytöllä? miten se kuva oikein menee kun suurin osahan peleistä toimii 4:3 niin pistääkö se sellaiset mustat palkit reunoille vai venyttääkö se sen kuvan laajakuvaksi? jos pystyisi laajakuvalla pelailemaan ihan hyvin niin määpäs taidan joskus vaikka ostaakin sellaisen no noista bezier viivoista, en suosittele että pidät niitä päällä jos ne tekevät tuhoja näytölle. ja jos saat niin kokeile takuuseen jos ne kuolleet pikselit häiritsevät siellä. ja voihan sellaista konstia kokeilla että jos ei ole täysin kuollut piste vaan jokin muu vaivaa sitä niin napautat vähäsen siihen kohtaan niin se voi tavallaan herätä eloon. eipähän se konsti toimi jos piste on kuollut mutta aina voit koittaa vaikka
Itsekin pelailen paljon ja suosittelen ainakin omalta osaltani laajakuvaa, sopii paremmin silmälle. Yleensä näyttö venyttää kuvan jos se ei tue laajakuvaa (ainakin minun LG), mutta kannattaa varmistaa, että koneen rahkeet riittää isoille resoluutiolle, jotta saa kaiken irti näytöstä. Ostin juuri uuden näytönohjaimen ja nyt oblivionkin jytisee täysillä. Kannattaa käydä tuolla katselemassa laajakuvalle sopivia pelejä ja miltä venytetty kuva näkyy peleissä. Suosittelen.
käväsin katsomassa noita kuvia tuolta ja jotkut pelit näyttivät tosi hienoiltakin mutta jotkut taas näyttivät vähän huonommilta venytettyinä, mutta suurin osa peleistä näytti hyvältä laajakuvassa jopa venytettynäkin. täytyy kyllä harkita että jos hommaisi sellaisen laajakuvan, saisin tilattua varmaan 22" LG näytön jos hyvä tuuri olisi kuinkahan moni peli mahtaa tukea 1680*1050 laajakuva resoluutiota? varmaan saman verran noita laajakuva resoja tuetaan kuin yleensäkin laajakuvaa. olisi vaan tämmöinen LG L226WT 22" laajakuva näyttö ihan hyvä vaihtoehto minulle jos kokemuksia on niin joku voi kertoakin.