Benq T241WA

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi jmartisk 03.01.2008.

1. jmartisk

jmartisk Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

Olin hankkimassa Benq T241WA -näyttöä ja yllätyksekseni en löytänyt googlettamalla kunnollisia artikkeleita aiheesta. Siksi ajattelin perustaa tämän threadin, sillä uskoisin sillä olevan kysyntää.

Alun perin katselin Acer X243W (24") -näyttöä, koska sen hinta (334 € Pixmania) ja tekniset tiedot olivat kohdallaan (1920 x 1200, 400 cd/m², 3000:1, 160°/160°, 5 ms). Olin sitä ennen testannut Benq T221WA:ta, johon olin tyytyväinen, mutta minua harmitti kiinteä jalusta. Tämä ongelma vaivaa Aceriakin, joten päädyin hankkimaan Benq T241WA -näytön. Se oli saman hintainen kuin Acer (329 € Tietoasema), mutta teknisiltä tiedoiltaan heikompi (1920 x 1200, 250 cd/m², 1000:1, 160°/160°, 5 ms). Etuina olivat säädettävä jalusta, pivot-ominaisuus, täysi pikselitakuu ja helppo yhteys liikkeeseen, jos olisi jotain valitettavaa. Raamien tyylikkyydestä/tyylittömyydestä päättäköön jokainen itse :)

Ensimmäisen päivän jälkeiset kokemukset: kuten olen tällä palstalla todennut aikaisemminkin, en ole törmännyt litteään näyttöön, johon en olisi ollut tyytyväinen. Benq ei ole ollut poikkeus.

Elokuvien katselussa ei ole mitään moitittavaa, itse asiassa jalustan säätömahdollisuuksien takia ollut oikein miellyttävä sohvalta katsottaessa. Valovoimaa voisi olla ehkä hieman lisää päiväsaikaan (vrt. Acer), mutta sitä varten omistan verhot :)

Normaali (toimisto/surffaus)käyttöön olen myös hyvin tyytyväinen. Itse asiassa 24" on läheltä katsottaessa ehkä liiankin iso. Täytynee opetella pienentämään ikkunat sopivan kokoisiksi :)

Ainoa ohjelma, jolla olen testaillut eri näyttöjäni, sisälsi 16 eri harmaan sävyä rinnan, joista uusi Benq suoriutui ehdottamasti parhaiten. Tämä on ainoa "objektiivinen" testi, jota olen käyttänyt, mutta muista, että normaali käytössä et koko ajan vertaile eri näyttöjä rinnakkain!

Lyhyesti: olen tyytyväinen ja suosittelen tätä näyttöä. Kirjoittakaa muutkin omia kokemuksianne!

2.  
  3. Tiiffi

Tiiffi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  4. eeri

eeri Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei,
    Onko tullut mitään uutta lisättävää BenQ T241WA käyttökokemuksiin
    kun olet nyt käyttänyt jonkin aikaa?
    Tarkoitus olisi hankkia sama laite.

5. jmartisk

jmartisk Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eipä ole mitään lisättävää. Enemy Territoryssä ei ole mitään valittamista. Valovuotoa ei silmämääräisesti huomaa missään, joten jos oikeasti on, en halua tietää ;) Katselukulmat eivät tosiaan ole maailman parhaat, mutta eivät ole haitanneet lainkaan omassa käytössäni. Tyytyväinen olen siis edelleen (ja kuten sanoin aiemmin, myös kaikkiin muihinkin TFT-näyttöihin).

6. jmartisk

jmartisk Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  7. jmartisk

jmartisk Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuon viestin jälkeen monitori varmaan säikähti, kun on toiminut taas moitteetta :) Ei tarvinnut viedä edes huoltoon :)

Jaa tämä sivu