F-securet näyttää kettuilevan kaikkein eniten virustorjuntaohjelmista. Useimmiten niillä ei ole ohjelmassa sitä yhtä pakettia vaan kaikki kolme (Manager, Antivirus ja BackWeb) on levittäytynyt tonne oikeaan alareunaan, eikä sekään auta vaikka paketti olis yhtenä kappaleena koska siltikin se vie julmetusti tehoja koneelta windowsin käynnistymisestä aina sinne sulkemiseen saakka. Tehoja imevä ohjelma on sitten se kaikkein paras tietoturvaohjelmisto? Minusta se f-secure on nimenomaan eräs "tietoturva-aukko" ja pahin kaikista. Miksi kaikissa suomalaisissa virastoissa/laitoksissa on F-secure? Esimerkiksi koulussakin on win 2000 ja itse f-securen lataaminen kestää suurin piirtein 2 kertaa kauemmin. Sitten pitäis olla töissäkin pirun nopea ja sitten ihmetellään puoli päivää kun laitteet ei pelaa...otettais tähänkin se järki käteen...ei kaikki ohjelmat tarvi olla suomalaisperäisiä ohjelmistoja. Mutta lisenssiähän suomi ei maksa kuin suomalaisiin ohjelmistoihin. Mielestäni tuota varten meille on koulussakin opetettu englantia!? Jos ei mihinkään muuhun voi luottaa niin Symanteciin voi...olen tullut siihen tulokseen!! Tuossa muutamia testejä - http://www.virus.gr (kaspersky/f-secure pitää kärkisijoja) - http://www.virusbtn.com (Symantec/Nod32/Kaspersky ottaa sataprosentit kaikkein useimmin)
Oletko asentanut xp:n sp2:n? Jos olet niin käy f-securen sivuilta hakemassa päivitys sp2:ta varten. Jos ei auta niin piuhat irti ja asenna secure uudeleen ja tuo päivitys mukana. Saatais toimia. Itselläni samoja ongelmia ja piti toimia em. tavalla. Ja sitten HAnger on tainnut tulla jotain ongelmia ns perskohtaisia.F-segure toimii todella hyvin. Onhan se hieman raskas mutta jos asetukset on kohdalaan ja viittii välillä käydä tuotteen omilla sivuilla niin toimii. Mutta jos olet saanut Symantecin korruptiona ja on ollut hyvä luovuttaja (kauniskin ehkä) niin onhan se jo hyvä syy mollata muita. Vai mitä?????
Yks mikä on varma, niin suomalaiset suosivat omiaa ja täten virustorjunnassakin suomalaista F-securea, joka hitaissa tietokoneissa ei todellakaan toimi. En ole saanut ainakaan itse toimimaan. Ohjelma heittää aina 1-3 käytössä olevaa pakettia tonne oikealle alhaalle ja se just laskee tietokoneen tehoja alaspäin. Olen vain maksullisista ohjelmista kertonut että Symantec on parempi, mikäli on hidas kone käytössä...mutta mielestäni "paras viruksien löytäjä" on ilmainen Antivir. F-secure ja näin jouluna isänmaallisuus on selvää nostalgiaa!? Minusta virustorjuntaohjelman suoriutuminen nykyisestä hitaammasta koneestakin on tärkeätä, koska jokaisella ihmisellä ei ole edes varmaa uuteen koneeseen, eikä sitä konettakaan vain sitä varten osteta että siinä toimisi kaikkein uusin f-secure tai muu "hitaammin suoriutuva ohjelmaversio". En mollaa mitään vaan sanon jaan "faktoja".
tosi on et norton on helpompi käyttäjälle,mut tosi asia on se et ns:virus ohjelmat on just niin hyviä ku viimeisin päivitys..siis mikään ei voi blokata tuntematonta virusta..eli kyl noi kaikki on ihan hyviä mut "täydellistä"ei ole olemassa,itellä f-secure ja se on pelittäny tyydyttävästi,ennen oli norton ja tuntuu siltä että siihen myös piakkoin palaan,f-secure ei ole niin käyttäjä ystävällinen et jaksaisin pitää sitä,toisaalta online palvelu on moitteetonta toisin on symantecilla..vähän käyttäjästä ja koneesta kii mitä käyttää,samaa ihmettelen et miks kaikissa virastoissa on f-secure...meni hiukan aiheen ohi heh
öö.. minkä takia minun vastaukseni on poistettu? Modet?! Jos kyse on siitä linkistä minkä laitoin niin se on itse F-Securen "virallinen" ja laillinen päivitys IS2004 -> 2005:deksi. Eli sinun kannattaa päivittää tuo sinun F-securen Internet Security2005:deksi. Itselläni oli sama ongelma ja F-Securelta sain tuon päivityslinkin. Eli lataa tämä http://europe.f-Secure.com/exclude/download/fsis2005f-04.exe päivitys niin saat IS2005:den ilmaiseksi ja voit käyttää IS2004:n lisenssin loppuun. Älä poista IS2004 vaan asennusohjelma päivittää sen automaattisesti IS2005:deksi. Tällä pääset eroon tuosta backweb ongelmasta. F-Secure laittoi mailia minulle että SP2:n asennuksen jälkeen IS2004 ei toimi enää vakaasti vaikka päivitykset olisikin asennettu.