Moi kaikille. Nyt tuli ostettua ensimmäinen konsoli ikinä. Konsoli on xbox360 S Premium 250gt. Tarkoitus oli kytkeä boksi tietokoneen näyttöön kiinni ja käyttää myös tietokoneen kaiuttimia. Näytön sain kytkettyä boksiin ja netinkin sain toimimaan. Ainoa ongelma on äänet. Itselläni on Logitechin Z-2300 2.1 kaiuttimet, mutta ääntä en saa niistä kuulumaan käyttäessäni Xbox:ia. Ostin liikkeestä VGA HD AV Cable paketin. Sillä sain kuvan näkymään, mutta en ääntä kuulumaan. Onnistuuko se edes tolla vai pitäisikö minun ostaa vielä jokin muukin piuha? Olen täysin avuton äänten osalta, joten olen kiitollinen, jos käyttäisitte helppoa sanastoa antaessasi minulle ohjeita. Suuri kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen.
kyllä siinä kulkee myös äänikin,ne musta ja punanen rca liittimet on äänelle.mimmoset liittimet tosta sun kaiutin sarjastas löytyy ? onko se kytketty suoraan tietokoneeseen vai jonkun vahvistimen kautta ? eikö siitä subbarin takaa löydy äänille rca liittimiä ?
Subbarista lähtee kaikki piuhat. Eli vihreä äänipiuha menee tietokoneeseen ja lisäksi subbarista lähtee tietty virtajohto ja lisäksi siinä on kiinni keltainen ja musta piuha. Keltainen on vasemmalle ja musta oikealle kaiuttimelle. Kokeilin jo aiemmin laittaa tuon VGA HD AV mukana tulevat valkoisen ja mustan johdon subbariin, keltaisen ja mustan tilalle, mutta ei toiminnut.
se on varmaankin kytketty tietokoneeseen 3.5mm pluginilla,jotta saat siitä xboxista äänet niihin kaiuttimiin tarvitset Tämmösen liittimen.minkä sit laitat sen VGA HD AV piuhan päässä oleviin RCA-liittimiin ja kytket sen subbarilta tietokoneelle lähtevän piuhan siihen sit.joudut aina vaihtaa niitä piuhojen paikkoja kun pelaat xboxilla tai käytät tietokonetta ellet sitten hommaa tämmöstä liitintä viellä lisäksi.
Tuon VGA HD AV mukana tuli toi eka liitin. Silti en oikein ymmärrä miten sillä saan äänet liitettyä. Itse olen myös kokeillut laittaa tuon valkoisen ja mustan tuohon liittimeen ja sen siihen tietokoneessa olevan äänipiuhan tilalle, mutta sekään ei toiminnut. Tosin en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit tuolla "kytket sen subbarilta tietokoneelle lähtevän piuhan siihen sit." Siis pitäiskö mun ottaa subbarista jokin johto pois ja laittaa joku sen tilalle vai mitä tarkoitit?
siis sun pitää kytkeä ne xboxilta tulevat mustan ja valkoisen RCA-piuhan siihen sun subbariisi,jos siinä kerran tuli mukana toi audioadapteri 2xRCA naaras - 3.5mm stereo uros muunnos kappale,niin eikö se pitäisi sillä onnistua kytkeä siihen subbarin takana olevaan 3.5mm naaras liittimeen eli sen vihreän tietokoneelle menevän äänipiuhan tilalle ? jos se vihreä piuha on kiinteesti kiinni siinä subbarissa niin sillon tarvitset" audioadapteri 2xRCA naaras - 3.5mm stereo naaras" muunnos liittimen.
Huomasin juuri, että se vihreä piuha on kiinni kiinteästi äämi -ja bassosäätimessä. Tuon tapaiset kaiuttimet itselläni. Minkäslainen tuo muunnos liitin sitten on? Niin ja suuri kiitos, että jaksat vastailla näihin.
tarvitsisit "audioadapteri 2xRCA naaras - 3.5mm stereo naaras" liittimen,mut näyttäis ettei semmosta ainakaan ihan helpolla löydy mistään,ainoa mikä tuntuis löytyvän on tämäliitin ja jotta saat sen liittimen kytkettyä siihen xboxilta tuleviin RCA-piuhoihin tarvitset kaksi kappaletta RCA -sukupuolenvaihtaja, naaras - naaras.
Muistan toki. Kiitos vielä kerran, että jaksoit vastailla mun kysymyksiin. En olisi psannut tehdä mitään ilman apuasi.