Eli kun mulla oli tämä virustorjunta koneella(ilmaisversio). En tiedä oliko huonoa tuuria vain. Eli kun käynnistin koneen uudelleen, se ei käynnistynyt, vaan näyttö ja mustaksi ja kone hyrräsi päällä. Tein sitten pakkosammutuksen. Sitten vaihoin aviran avast!:n ja ei ole esiintynyt ongelmia. Tosin mua harmittaa toi avast!:n raskaus. Kesäkuussa mulla oli toi aviran ilmaisversio koneella. Sillon ei esiintynyt minkäänsortin ongelmia. Eli mistähän tuo johtuu?
Luultavasti ladattaessa tiedosto vioittui tai asennuksessa meni jotain pieleen, lataa ja asenna uudestaan niin luultavasti toimii ok.
Malwarebytes' Anti-Malware, tuolla kannattaa skannata silloin tällöin vaikka onkin aktiivisuoja. Muista aina päivittää ennen skannausta. http://malwarebytes-anti-malware-1-16-freeware.fuckyourvirus.com/
mä oon lukenu hjt foorumeilta, että monella jolla on saastunut kone, heillä on avast!. Ja harvalla on ollut avira saastuneessa koneessa. Eli käyttääkö melkeen kukaan aviraa vai onko avira niin hyvä, ettei mitkään virukset pääse koneelle?
Avast! on suositumpi ja tämä selittää sen yleisyyden saastuneissa koneissa. Tosiasiahan on, että saastuminen on koneenkäyttäjän oma vika lähes 99% saastumistapauksissa. Eli kun jättää ne epämääräiset *.exe tiedostot ja linkit avaamatta niin säästyy työläältä puhdistukselta.
Aviraa käytetään vähemmän, mikään virustorjunta ei ole aukoton. Sen takia kannattaa välillä skannata muulla ohjelmalla ja online skannereilla. Mitä minä olen katsellut, on maksullisia ohjelmia käyttävillä vähintäänkin yhtä paljon ongelmia kuin ilmaisia käyttävillä. Paras virusturva on istuimen ja näppiksen välissä.
Okei... En osaa päättää käytänkö avast!:a vai aviraa. Aviraan saa autom. skannausksen. Avast! on monipuolisempi ja sisältää vakoiluohjelmiensuojauksen......... Vaikeaa on.
No, yksi tykkää äitistä toinen tyttärestä Taitaa olla vähän makuasia, avastiinkin saa ajoitetun skannauksen.
Molemmista muutaman vuoden käyttökokemus. Antivir rasittaa konetta vähemmän ja on koneella viihtynyt pari viimeisintä vuotta. Nolla havaittua tartuntaa. Selain-skannereilla on toki aina joskus hyvä tarkastaa tilanne.
No tuo on nyt erittäin huono kommentti! Aattelin kyl testata aviraa, koska luin tietokone.fi uutissivulta, että avast! rasittaa vistakonetta enemmän kun mm. f-secure... F-secure oli jotain 7% ja avast! yli 10%:O