Laitoin avi leffan DVD2SVCD:llä svcd -muotoon. Käytin ohjeena tätä: http://www.mpegit.net/modules.php?name=News&file=article&sid=22 Gspotilla katsoin, että leffa on divx 4 -muotoa ja että koneessa oli 4 yhteensopivaa kodekkia tälle. Ajoin leffan DVD2SVCD:llä läpi eikä login mukaan ongelmia ollut (mitä nyt yli 10tunnin muunto reilun tunnin leffaan). Kun soitin windowsin mediaplayerillä .mpg leffat, kuvaa ei näy ja tulee ilmoitus "virhe ladattaessa pakkauksenhallintaa". Ensimmäisestä levystä puuttuu vielä äänetkin, mutta toinen soittaa äänet.
svcd mpeg-2 tarvii katsottaessa jonkun mpeg-2 toistimen ei näy perus mediaplayerillä eli asenna vaikkapa media player classic jossa sisäinen mpeg-2 tuki, taikka windvd jonka asennuksen jälkeen näkyy perus mediaplayerillläkin.
Kiitokset! Tuo PowerDVD auttoi! Toinen kyssäri heti perään. Nero ilmoitti yllättäen, että video ei olekaan svcd muodossa ja alkoi enkoodaamaan sitä uudelleen, vaikka tein dvd2scvd:ssä nimenomaan nämä svcd asetukset.
DVD2SVCD:llä tekee myös bin ja cue tiedostot elokuvasta jotka voi polttaa Nero:n burn image/polta image vaihtoehdolla.
Juu, tiedän. Minulla on ollut ongelmia näiden lopputiedostojen kanssa. Ts. aina eivät ole syntyneet. Niinpä on tullut tavaksi käyttää neron expressiä ja polttaa muxed....filed suoraan. Siksipä ihmetyttää, mistä se nyt keksi tuon "ei svcd"...
"The video file e:\temp\bbMPEG_Muxed_File00.mpg is not Super Video CD compliant. The Video will be re-encoded to Super Video CD format using your DVD-Video Plug-n before burning."
Ota ruksi pois kohdasta "tee standardin mukainen svcd" ja jatkossa suosittelisin jos noita teet unohtamaan sen dvd2svcd:n siitä ja opettelemaan tekemään avisynth scriptit itse ja käyttämään ainoastaan avisynth+tmpgenc yhdistelmää, ainoastaan jos avissa on ac3 äänet ne joutuu erikseen purkamaan .waw:ksi ja pakkaamaan mp2:ksi. Sitten kun se homman sujuu ni kannattaa unohtaa svcd ja vcd ja tutustua (s)kvcd templateihin ja CQ matic:iin joiden avulla tmpgenc:llä voi koodata esim vcd laatua noin 2,5 tuntia / 700mb svcd laatua noin 2t /700mb, jos vaan soitin kyseisiä tukee, mulla on itellä taloudessa pari halpi 59e dvd soitinta ja molemmat toistaa nätistä (s)kvcd:t. www.kvcd.net