Avi ja äänet ei kuulu

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi pimatsu78 04.09.2008.

1. pimatsu78

pimatsu78 Guest

Koneessa on ac3-filter.

Katsoin leffan
    --> ominaisuudet
    --> yhteenveto
    --> ääni
    siirtonopeus 192 kbps. Tässä leffassa äänet eivät kuulu.

Muissa leffoissa samassa kohtaa lukee MPEG Layer-3 ja äänet toimii ok.

Onko jokin ohjelma, joka pitäis koneessa olla, jotta tuossa ekassa kuuluisi äänet?

2.  
  3. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Lataa ffdshow tai käytä vlc playeria jossa on tarvittavat koodekit itsessään. Mikä tiedosto pääte siinä leffassa on missä äänet ei kuulu?

Viimeksi muokattu: 04.09.2008
  4. pimatsu78

pimatsu78 Guest

lisäys:

Windows media playerilla koitan katsoa.

Auttaako tähänkin vaivaan tuo ffdshow? Sitä ei ole enää (taisi poistua filmmachinen yhteydessä). Mulle on jostain ilmestynyt directvobsub ohjelma (näkyy vihreenä nuolena alakulmassa, kun leffaa katsoo), mut en löydä sitä mistään koneelta, jotta voisin poistaa.

Voiko ffdshown ladata ilman, että siitä aiheutuu haittaa vaikka tuo directvobsub onkin? Ja en kyllä käsitä miten koneen etsi toiminto ei löydä kyseistä ohjelmaa, vaikka se koneessa näyttää olevan.

Lisäks mitä ääniä yleensä dvd-soittimet toistaa? En osaa manuaalista hakea ja ainoa vaihtoehto on sit polttaa levylle ja kokeilla : )

5. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Anna sen vobsubin olla, se tukee tekstityksiä. Jos haluat poistaa se lähtee lisää/poista sovelluksella. DVD soittimet tukevat tavallista audiota ja mm. mp3 formaattia.

6. pimatsu78

pimatsu78 Guest

Kiitos! ffdshow auttoi.

Vobsub ei löydy lisää/poista sovelluksestakaan. Voikohan se olla osa jotain toista ohjelmaa? Ei ymmärrä. No annan sen olla, mut en näkkää ffdshowsta subeja päälle.

Vielä kysymys että onkos nyt niin et tuo 192 kbps ei varmaankaan kuulu dvd-soittimessa (en löydä manuaalista kohtaa, jossa tuetut tiedostomuodot on)? Voiko niitä ääniraitoja muuttaa johonkin toiseen muotoon jollain ohjelmalla vai meneekö liian vaikeeks?

7. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tuo on mp3 nopeus ja soittimien pitäisi tukea mp3:a. Jos sun dvd soitin tukee divx/xvid/avi formaatteja tukee se varmasti myös mp3 ääniä. Nuo avit saa konvertoitua dvd:ksi ja äänet muuttuu kans dvd yhteensopiviksi mut miks muuttas jos toimii avitkin.

8. Ozss

Ozss Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Mistä niin päättelet, että tuo on mp3 jos avin tiedoissa ei edes lue että tuo on MPEG Layer-3. Minä luulen että kyseessä on ac3 stereosignaali 192 kbps. Ja se varmasti toimii dvd-soittimessa. ;-)

Tiedosto on nimeltään AC3 (Perceptual Audio Coding ver. 3). Sen pakkaussuhde on noin 11:1. DVD:lle menevän 5.1 tiedoston suositeltava pakkaus on 448 kbps, stereosignaalin 192 kbps. Pakkaussärö joskus kuultavissa. ;-)

Viimeksi muokattu: 05.09.2008
  9. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mistä niin päättelet, että tuo on mp3 jos avin tiedoissa ei edes lue että tuo on MPEG Layer-3. Minä luulen että kyseessä on ac3 stereosignaali 192 kbps. Ja se varmasti toimii dvd-soittimessa. ;-)

Useimmiten ääni pakataan mp3:si aveissa, joskus ac3:si.

10. pimatsu78

pimatsu78 Guest

Kiitosta vaan vastauksistanne!

.avi-päätteisistä leffoista on kyse. Poltin leffan ja näkyy ja kuuluu dvd-soittimessa ihan ok.

Nyt on vielä toinen elokuva, jossa taas äänet kuuluu media playerilla, mutta ei dvd-soittimessa ja siinä avissa on äänimuotona Windows media audio 2. Tuommosia en sitten enää viitsi polttaa suotta.

Ja äänitiedostoja ei siis erikseen voi muuttaa? En viitsi aveja alkaa konvertoimaan, kun todellakin toimivat hienosti nykyisessä dvd-soittimessa.

11. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Nyt on vielä toinen elokuva, jossa taas äänet kuuluu media playerilla, mutta ei dvd-soittimessa ja siinä avissa on äänimuotona Windows media audio 2. Tuommosia en sitten enää viitsi polttaa suotta.

Tuon voi convertoida convertxtodvd tai winavi converter ohjelmalla, se muuntaa äänetkin.

Viimeksi muokattu: 05.09.2008
  12. WillKane

WillKane Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä pelkän audionkin voi uudelleenkoodata.

Yritä Avidemuxilla. Videoksi Copy, audioksi MP3 ja formaatiksi AVI. En ole kokeillut mutta luulen sen pystyvän muuttamaan WMA2:n MP3:ksi.

13. aatami69

aatami69 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi!

Minulla on vähän samanlaisia ongelmia kuin muilla tässä threadissa, joten lainaan törkeästi tätä säiettä.

Poltin muutaman divx-avin dvd:lle. Kuva näkyy kaikissa normaalisti, mutta osassa eivät äänet kuulu ollenkaan.

Vertailin g-spotilla tiedostojen äänikodekkeja ja huomasin, että toimivissa videoissa äänet ovat muotoa:

Codec: 0x0055 MPEG-1 Layer 3
    Info: 48000Hz 192 kb/s tot, Joint Stereo

ja ei-toimivissa muotoa:

Codec: 0x0055 (MP3)
    Info: 44100Hz 192 kb/s tot (2chnls)

Kannattaako minun nyt muuttaa videoiden ääniraidat tuohon ensimmäiseen formaattiin ja miten sen teen?

14. WillKane

WillKane Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Jaa tämä sivu