Avast web scanner

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi Blixen 03.11.2009.

1. Blixen

Blixen Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Avast web scannerin kanssa on pikku probleemi joka kaipais pientä selvitystä. Eli toi kyseinen ohjelma (ashWebSv.exe) rupee käymään aika lujalla. Se hyppää prossesseihin ja alkaa kuormittamaan prossua vähintään 50%:lla koko ajan. Lämmöt nousee 65 C:een ja yli (jos tekee muuta).

Yritin sammuttaa taskmanagerista mutta estää käytön. Kun reboottaan koneen, se luonnollisesti lopettaa kuormittamisen.

Mutta tätä tapahtuu vain ajoittain. Eli kuuluks tä jotenkin tähän avastin toimintaan vai onks tä oikee ongelma. Jos nimestä alan päättelee ni tolla kuormitushetkellä toi ohjelma alkaa skannaa jotain tai vastaavaa?

Mut miten sen sit pystyy lopettamaa? Oon tainnu kuulla että tä avast tuppaa olemaa aika raskas. Onks tää sit just sitä?

2.  
  3. Blixen

Blixen Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pystyin lopettamaan "ashWebSv.exe":n taskmanagerista, kun sammutin avast:in asetuksista suojaukset pois. Lämmöt laskee normaaleiksi ja prossun rasitus laskee normaaliin 0-5%.

Nyt vain olen epävarma tämän avastin suhteen. Toimiiks se enää normaalisti tuon web scannerin sammutuksen jälkeen? Tuleeko siitä epävakaa? Suojaaks se mun konetta ylipäätään?

4. 79atanos

79atanos Regular member

Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Tuo web scanner on Avastin nettiliikenteen skanneri. Kaikki muut suojaukset voit jättää Avastin asetuksista päälle, joka olisi myös suotavaa, mutta jätä se ongelman aiheuttaja pois päältä.

Web scanner skannaa siis nettiliikennettäsi ja varoittaa sinua etukäteen viruksesta ennen kuin se edes on ladattu koneesi kiintolevylle, mutta jos se web scanner tunnistaa, niin silloin tunnistaa myös sen Avastin muukin taustasuojaus sen mahdollisen viruksen, tosin vasta silloin kun se on jo koneella ja yrittää käynnistyä/tehdä jotain, mutta tunnistaa silti.

Viimeksi muokattu: 05.11.2009
  5. Kerttud

Kerttud Guest

mbnmbn

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 06.11.2009
  6. Blixen

Blixen Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No, tähän mennessä, Norman on havainnut kaikki troijalaiset ja viirukset joita mun koneell on ollu. Avast ei oo tehny elettäkää.
    Nyt vielä kysyisin, kuinka pitkälle tälläsel tietoturva-setillä pärjää:
    - Norman Security Suite (tuli koneen mukana, 2v lisenssiä jäljellä)
    - Avast! Home Edition
    - Windows palomuuri
    - Windows Defender

7. janne59

janne59 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei kahta virustorjuntaohjelmaa. Poista Avast! Ei ihme jos on pientä ongelmaa. PS. Norman ei oo parhaasta päästä.

Viimeksi muokattu: 09.11.2009
  8. JooZa

JooZa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi! en tiiä kuuluuko tää ksymys tänne mutta kysyn kuiteski.::) Kumman ostan koneelle
    Avast! Professional vai tuo Avira Premium Security Suite kumpi olis parempi 2 maksullisesta kertokaaa!! :)

Viimeksi muokattu: 03.01.2010
  9. 79atanos

79atanos Regular member

Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Avira päihittää testien mukaan Avastin mennen tullen. Vaikka testit on vaan testejä, niin silti noita HjT-logeja katsellessa enemmän siitä Avastin ohi pääsee kuin Avirasta.

10. JooZa

JooZa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tein itse pienimuotoisen testin ja avast tuntuu nyt turvallisemmalta joten ostin nyt lisenssin Avast! Professional editioniin Kiitos neuvosta kuitenkin :)

11. JooZa

JooZa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ja hei mikä palomuuri sopis hyvin ton Avast Pro:n kanssa ei haittaa vaikka olis maksullinen mut eikö ne yleensä oo ilmasii... oon kokeillu comodo palomuurii mutta ei mun mielestä oikein toimi.... Ehdotuksia?

12. janne59

janne59 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  13. JooZa

JooZa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jep! :D

Nyt on käytössä Avast! Professional Edition Ja palomuurina vanha kunnon Zone Alarm ja hyvin pelaa! :D

14. JooZa

JooZa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi!

Ajattelin että kun Avastin lisenssi loppuu niin ostaa tuon Zone Alarm koko version missä tulee palomuurit ja koko hoito... mitä mieltä ootte vai kannattaako hommata joku toinen palomuurilla varustettu?

Kiitos Vastauksista! :)

Jaa tämä sivu