Moro! Tässä nyt tuuppasi sellainen ongelma eteen, että pitäisi saada nuo kaksi Philipsin kaiutinta tietokoneeseen kiinni ja koska en omista erikseen vahvistinta päätin valjastaa television tähän käyttöön. Samsungin CX-6837AN luultavasti 32" televisio. Kaiuttimista en tiedä sen enempää. Kävin hakemassa (ylläri) CityMarketista audio kaapelit joita kaveri käytti stereoihinsa AUX liitännän kanssa. Minulla on kolme vaihtoehtoa mihin pistän nämä AUX piuhan toisen pään (ei 3,5 mm). Nämä liittimethän ovat valkoinen ja punainen. 1) (L) AUDIO (R) -kohta etupanelista. (Itse en saannut kuulumaan) 2) S-VIDEO (L) (Itse en tästäkään saannut kuulumaan) AUDIO-IN (R) 3) AV3 VIDEO (L) AUDIO-IN (R) (Itse en tästäkään saannut kuulumaan) Eli tuossa ovat kaikki kolme kohtaa johon nuo piuhat menevät suoraan. Telkkaristahan ei löydy valkoisella piuhalle mistään paikkaa. Tietokoneesta olen säätänyt äänenvoimakkuus -osiosta AUX:n päälle ja täysille. Ajureita olen renannut niin, että luulisin niitten toimivan noin. Kaiuttimista kuuluu television äänet muttei tietokoneen. Ja televisio on tietenkin päällä kun soitatan näistä kaiuttimista. Pitäisikö kokeilla SCART-liitintä? Täytyykö tässä nyt ruveta säästämään rahaa vahvistimeen? SupaHessu supatin@hotmail.com
Audio scart -liitintä kokeiltu. Tulokset 0 . Mitään ei tapahtunut. Ja tuo AUX kaapeli on kiinni sinisessä eli mielestäni auxille tarkoitetussa kolossa. Via Audio näyttäisi että se on input jostain cd soittimesta tms.. kaverin tietokoneesta saatiin siitä kohtia toimimaan. Kokeilin myös normaalia audio Outputtia, huonoin tuloksin. Ei mitään. Edes normaali kaiuttimista ei kuulunut mitään sillä eihän kaiuttimet olleet missään kiinni. Alkaa keinot loppumaan ja säästöt vahvistimeen menivät tuohon kaapeli hökötykseen.
Vikaa en selvittänyt, mutta voisin kokeilla viellä uudestaan tänään. Kävin ostamassa vanhan stereo setin koneelleni ja se toimii basson toistoa lukuunottamatta hyvin. Nyt tuon telkkarin voisi myydä eteenpäin, sillä se on turhaan edessä, nyt kun on jo uusi.
Siis et saa ääntä ulos jos laitat kuva ja ääni piuhat adapterilla suoraan kiinni telvisioon? Voitko kokeilla videoitten kautta? Entä eri Audio piuhalla? (jos vaikka epäkunnossa) (kuva Agent_007 oppaasta http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564) Ja käytetään sitä Muokkaa viestiä -nappia siinä viestin oikeassa ylänurkassa. Se on se kuva. Jotte ei tule turhaa yksinpuhelia.