elikkä ongelma on koulun sisäinen verkko mihin koneeni on kytketty, asun asuntolassa. Eli täällä ei netti maksa mitään, mut käyttö rajottuuki silleen että Msn messengeriä en oo saanu toimimaan (vaikka oon laittanu msn messengerin asetuksiin välityspalvelin jne..) Noh windows messenger sentään toimii. Ja sitte en oo saanu mircciä toimimaan, oon kokeillu fircciä ja irssiä (windowsille) ja web ircciä mutta en ole onnistunu saamaa niitä toimimaan...ainakun yrittää connectaa niin tulee teksti : "Connecting... Unable to connect : java.net.NoRouteToHostException : Operation timed out " toi teksti tulee siis tossa ku kokeilen erilaisii web irkkejä. Jos nyt jollain olis hyviä neuvoja miten saada irc edes toimimaan tai msn messenger, niin tänne vaan kirjottamaan. kaikki apu olis tarpeellista =) Niin ja sit jos jonku dc++ sais toimimaan tai jonku muun vastaavan ohjelman ni olis aika kiva. toivottavasti nyt joku ees tajus mikä mul on ongelmana ;S
Yleensä verkon sivuilta löytyy FAQ/UKK kohta jossa on kerrottu miten noi perusohjelmat saa toimimaan jos verkossa on jotain rajoituksia. Yleensä kyllä kaikki perusohjelmat toimivat ilman säätämistä (poikkeuksellisia verkkoja tosin löytyy), mutta esim. tiedostojen siirto esim. IRC:in DCC:llä tai Messenger:illä ei onnistu joko ollenkaan tai vaatii jotain säätämistä ylläpidon puolelta. Yleensä P2P ohjelmat on kielletty ja niiden käytöstä tulee penaltia. Tuo virheilmoitus viittaisi siihen että ohjelma ei saa yhteyttä haluttuun osoitteeseen joka voi johtua siitä että palomuuri estää liikenteen tai verkossa on jokin satunnainen häiriö.
joops... mut oon kyl kokeillu aika monta kertaa tot java irkkiä, sama teksti tulee aina.. samoin mircissä ku koittaa yhdistää niin aina tulee unvailable to connect. en vaan osaa sit varmaan. höh
siis en mä tiedä oikeen näitä verkko juttuja, mut yks kerto mulle et se on joku koulun sisäinen puhelinverkko (?) ja että siinä ei oo julkisia ip osotteita koska ne maksaa. ja mun ei tosta tarvi maksaa mitään tosta netin käytöstä....