Auttakaa tumpeloa, hiiri skrollailee itseksensä

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi _rogue 29.06.2006.

1. _rogue

_rogue Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Omistan Fujitsu-Siemen Amilo M3438G läppärin. Hiiri (tai jokin muu) skrollaa alas päin niin paljon, että en pysty käyttämään koko konetta! Hiirenä minulla on Logitechin langaton optinen läppärihiiri. Koitin ottaa sen pois kokonaan ja käyttää Synapticsin touchpadia vain, sama scrollaus jatkui. Otin touchpadin pois käytöstä kokonaan ja käytin vain Logitechin hiirtä, skrollaus jatkui. Hiirestä ei pysty ottamaan skrollausta pois kokonaan. Mitä ihmettä teen?! Kertokaa te viisaampina mitä tuon kanssa olisi tehtävä.

2.  
  3. Erkkimon

Erkkimon Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kun se skrollailee, klikkaa alas- tai ylöspäin osoittavaa nuolta siinä näppäimistössä. Pitäisi auttaa. Tuo onkin näköjään tyyppivika, sillä itsellänikin on Amilo ja siinä tuo alaspäin osoittava nuoli ilmeisesti jää pohjaan. Lopullista korjauskeinoa en osaa sanoa, mutta itse ainakin olen oppinut elämään ongelman kanssa.

4. _rogue

_rogue Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voi että... kylläpä oli yksinkertainen ratkaisu. Se auttoi, joten kiitos siitä! Eipä ole ennen kone tehnyt tuollaista...

5. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Voiskohan toi johtua samasta miksi Dellin joissakin läpäreissä rupee Touchpad hiiri vaeltamaan. Kovasta käytöstä johtuen "rannetuki" touchpadin molemmin puolin väsyy ja touchpad jää jotenkin vääntöön ja rupee ohjaamaan hiirtä ties mihin.

6. Erkkimon

Erkkimon Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ihan oikeasti ilmavirtauksetkin voi liikuttaa touchpad-rottaa - tai ainakin jos on huono touchpad, kuten minulla. Kokeileppa puhallella touchpadillesi, niin rottasi saattaa seota ruudulla aivan täysin. Se on joskus ihan hauskaa. (o.0)b

Mutta siis kuten jo todettu, touchpad ei ollu syypää edelliseen ongelmaan. :)

Jaa tämä sivu