Auttakaa, neito hädässä! Uutta läppäriä/tablettia hankkimassa

Viestiketju Uutta kannettavaa ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Snaguli 03.05.2013.

1. Snaguli

Snaguli Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen siis hankkimassa uutta tablettia tai läppäriä, ja tiedän että se läppäri kannattaisi ennemmin mutta tekisimieli hifistellä ja ostaa tabletti. Olen itse katsonut samsung galaxy tab 2 10.1 aika hyväksi koska haluan androidin. ainoa asia mietityttää että onko laitteessa usb-porttia??
    Toinen vaihtoehto olisi sitten läppäri ja hintakatto on melko alhaalla (opiskelija!!)
    Vehje tulee aika mitättömään käyttöön, netin selailuun ja ehkä kouluhommiin, ja toki jos tabletin ostan niin angryböördsin yms. pelien pelaamiseen.
    Ainoa miksi mietin silti läppäriä olisi juurikin parempi suorituskyky ja koska valokuvausta harrastan valokuvia saisi käsiteltyä ja säilöttyä.
    Eli siis onko tuo samsungin tab hyvä ja onko sinä sitä usbipaikkaa. Ja toinen kysymys mikä läppäri olisi minulle hyvä? saa mennä 400e kiepeille enintään. (tabletti olisi siksikin mukava kun maksaa vähemmän)

Kiitos jo etukäteen avusta!! :)

2.  
  3. jms1

jms1 Regular member

Kiitokset:
    13
    Pisteet:
    28
    En kyllä ainoaksi tietokoneeksi suosittelisi tablettia varsinkin jos on tarkoitus kirjoittaa enemmän (kouluhommat?)niin fyysinen näppäimistö on pakko olla.

Valitettavasti antamallasi hintakatolla joutuu kannettavien tietokoneiden osalta tyytymään aivan halvimpiin hinnat alkaen malleihin sekä Windows käyttöjärjestelmään.

Esim. Asuksen perusmalli.
    http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-HD-Intel-B820-4GB-320G-Win8-kannettava-tieto

Tai Asuksen pienempi peruslaite mm. 13.3" näyttö ja ihan ok suoritin.
    http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-HD-Intel-2020M-4GB-320GB-BT-Windows-8-64-bit

Mielestäni jälkimmäinen laite olisi parempi kompromissi Tabletin ja tietokoneen välillä
    huonona puolena hinta kohoaa selkeästi yli 400€.

edit. typo

Viimeksi muokattu: 04.05.2013
  4. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
  5. timppu

timppu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ostin tyttöystävälle yli vuosi sitten ASUS Transformer tabletin, mukana irroitettava näppis (mikä mielestäni lisää sen käytettävyyttä 500%). Se on siis Android, ja siinä on muuten USB-porttikin, tosin vain kun siihen liittää sen näppiksen, joka samalla toimii myös lisäakkuna (kätevä ominaisuus sekin).

Jälkikäteen olen miettinyt että olisi paljon mieluummin kannattanut hankkia hänelle samalla 500€ hinnalla oikea pikkuläppäri. Yleisessä tietokonekäytössä tabletit ovat auttamattoman rajoittuneita, ja jopa suht normi webbiselailussa tulee monesti oikeaa tietokonetta ikävä. Esim. DanskeBankin asiakkaana läheskään kaikki samat asiat eivät hoidu heidän tabletti/älypuhelinsovelluksellaan, kuin Java-pohjaisella webbiliittymällään (mikä ei tableteissa toimi Javan puutteen takia). Ja on muitakin paikkoja tullut vastaan missä tabletilla toimiminen on auttamattoman kankeaa läppäriin verrattuna.

Mielestäni tabletti kannattaa lähinnä hankkia tietokoneen oheen apulaitteeksi. Ei siinä läppäriin verrattuna oikein muuta etua ole kuin yleisesti parempi akunkesto ja hieman helpompi käyttöönotto tien päällä, mutta rajoituksia läppäriin nähden on älyttömän paljon. Ei ole mielestäni liioiteltua sanoa että tableteilla kohtaat melkein kaikki samat rajoitukset kuin jos yrittäisit käyttää älypuhelinta läppärin korvikkeena. Älypuhelinten suurentuessa ja tablettien pienentyessä raja näiden kahden välillä on joka tapauksessa häviämässä.

Tyttöystävä joutuu vähän väliä lainaamaan läppäriäni kun ei halua monia asioita hoitaa enää tabletilla, mutta kyllä Skypet, Facebookit yms. tabletillakin hoituvat. Ja Angry Birdsin saa myös läppäreillekin, ja saa paljon muitakin hyviä pelejä, esim. osoitteesta www.gog.com.

Tosin itselleni ei taida tabletille oikein tarvetta olla. Tietokonehommiin tietokone (lähinnä läppäri), ja jos tien päällä tarvitsee jotain muuta nettailla, se hoituu älypuhelimella. Siihen väliin ei jää itselleni rakoa mihin tarvitsisin tablettia, mikä minulle on lähinnä ylisuuri älypuhelin jota ei voi kätevästi käyttää puheluihin.

Viimeksi muokattu: 07.05.2013

Jaa tämä sivu