Mun Avira Antivir löysi tällaisen dropperin: DR/Delphi.Gen Miten mä saan poistettua tollaisen, ja onko tosta vaaraa koneelle? Mä laitoin delete, eli poistuko se minun koneeltani vai pitääkö mun poistaa se jollain muulla ohjelmalla..?
Okei joo. Mä en oikein ymmärrä että kun ajoin giant antispywarella tota niin tavallaan samaan aikaa Avira Antivir skannaa c-asemaa ja Antivir sen löysi. Eiks osa noista tollasista voi myös olla aika lieviä, jota eivät vaikuta?
Jos nyt oikein ymmärsin, niin ajoit tuota giant antispywarea ja se ei löytänyt? Se voi johtua siitäkin ettei se etsi viruksia, nuo spyware ohjelmat etsivät juuri vain spywareja (haittaohjelmia). Kyllä osa niistä voivat olla "lieviä", esim. tämä yksi virus oli sellainen joka aktivoituu joku tietty päivä ja kellonaika, hyppää error boksi jossa lukee että koneesi on täynnä vettä ja se suljetaan, kone käynnistyi uusiksi. Eli osa viruksista saattavat olla juuri tuollaisia läppiä, mutta sitten on nämä toiset jotka sekoittavat koneen.
Yksi "hauska" esimerkki viruksesta voisi olla sellainen, joka salaa kiintolevyn sisällön, antaa tilinumeron ja summan. Kun rahat on tilillä niin hyvällä tuurilla saattaa saada ohjelman/salasanan, jolla salauksen saa pois.