Autotrainer peliin

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi uinuja 20.09.2008.

1. uinuja

uinuja Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve,

Aina silloin tällöin tulee mietitty, että miten nuo autotrainerit oikeen tehdään.

Muistan joskus nuorena pelanneeni runescape nimistä peliä ja siinä oli jos jonkinlaisia autotrainereita, aluksi kyseiset ohjelmat perustuivat värin etsintään ruudulta, joka on todella helppo toteuttaa, mutta myöhemmin tulivat ohjelmat, jotka mahdollistivat esim. koko ruudun piilottamisen ilman toiminnan keskeytymistä. Näissä ohjelmissa käytetettiin myös omaa clienttiä.

Kysymys kuuluukin, että miten tämmöinen oma clientti tehdään, joutuuko siinä ensin löytämään alkuperäisen clientin lähdekoodi vai onko se mahdollista purkaa jotenkin? esim. ihan c/c++ lähdekoodiin asti? Niin, että näkee kaikki funktiot jne. miten kaikki toimii?

Itse aivoillut, että esim. ukkelin liikuttaminen tai hyökkääminen tehdään käyttämällä alkuperäisen clientin funktioita hyödyksi esim. "MoveTo(x,y) { }" tai "AttackTo(targetId) { }". Jos toiminta perustuu tähän niin miten saadaan funktioiden nimet jne. selville alkuperäisestä clientistä? Eli lyhyesti: luulen, että tehokkaammat autotrainerit toimivat pelin moottoria hyväksi käyttäen toisin kuin vanhemmat käyttäjää esittävät versiot (esim. etsii värin ruudulta, liikuttaa hiiren kohdalle ja klikkaa sitä).

Olen tekemässä peliin autotrainerin, mutta puhtaasti opettelumielessä, enkä suinkaan huijatakseni.

PS. Peliä en ole vielä valinnut, mutta jos jollain on näyttää esimerkki jostain tekemästään autotrainerista johonkin peliin niin mielelläni katsoisin sitä ja luultavasti tekisin oman.

2.  
  3. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    [saarna]Verkkopeleissä huijaavat, verkkopelien huijauksia tekevät ja spämmin lähettäjät sais kaikki upottaa samaan syvään kuoppaan ja peittää betonilla. Ei siinä mitään, että "huijaa" pelissä, mutta verkkopelissä on muitakin ihmisiä ja pelistä menee rehellisiltä pelaajilta maku.[/saarna]

Jaa tämä sivu