autonavigaattorit

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi kuqu 13.04.2007.

1. kuqu

kuqu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Autoon meinasin hommata navigaattorin. Vaatimuksena päivitettävyys "netistä", pieni koko, voi myös ottaa mukaan esim. kaupunkikohteessa kävellen liikuttaessa, akku kesto kohtuullinen+hyvä autoteline (pysyykö imukupilla?), suomenkielinen opastus+hyvä+selkeä käyttöliittymä. Laittakaa käyttökokemuksia+mahdollisia testilinkkejä+havaintoja tulemaan. Moni varmaan hommamassa navigaattoria kesäpörräilyihin ;)

2.  
  3. Mnova

Mnova Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on itsellä TomTom Go 300 -autonavigaattori. Siinä on suomenkielinen käyttöliittymä (kosketusnäyttö) ja samoin suomenkielinen puheopastus. Netistä voi hakea ilmaiseksi erilaisia päivityksiä (esim. nopeuskameratolpat, joista laitteen saa varoittamaan äänimerkillä). Autossa laite kiinnitetään erilliseen imukuppitelineeseen, joka oikein kiinnitettynä pysyy erittäin hyvin paikoillaan. Virran laite ottaa tupakansytytinliitännästä. Laitteessa on myös akku, joka kestää täydellä latauksella n. kaksi tuntia.

Bluetooth-kännykän (tai muun vastaavan) kautta laitteen saa kytkettyä nettiin ajonkin aikana ja tällöin se osaa esim. varoittaa tietöistä yms. Laite toimii täsmälliseti, eikä eksymisen vaaraa ole ollut, kun itse olen sitä käyttänyt Tampereen ja Kilpisjärven välillä.

Huonoina puolina voisi mainita, että laitteen mukana ei tule verkkovirtalaturia, eli laitetta voi ladata vain autossa, ellei hommaa erillistä laturia. Itse olen pärjännyt hyvin ilman laturia. Myöskään laitteen koko ei ole pienin mahdollinen. Vaikka se kohtuullisen pieni onkin, ei se oikeastaan ole mikään taskumalli. Ts. se ei ole paras mahdollinen vaihtoehto, jos sen haluaa tunkea taskuunsa kaupungilla kävellessään. Muuten loistava laite.

Jaa tämä sivu