Ostin Samsungin LE-32A456 LCD-TV:n ja kytkin sen aiemman analogi-TV:n paikalle vanhoilla kytkennöillä, eli televisioon tulevat DVD-soitin, digiboksi, PS2 sekä audio-out normaaleille stereoille AUXin kautta. Sen verran häikkää TV aiheutti, että katsottaessa nimenomaan DVD:tä äänten tullessa stereoiden kautta esiintyy kovaa kohinaa, joka lakkaa jos toiston pysäyttää. Stereoiden bassotehostetta vähennettäessä kohina hiljenee, muttei lakkaa kokonaan. Olen kuullut jostain maalenkin aiheuttamista tai bassoihin liittyvistä hankaluuksista jännitteiden vaihtuessa TV:n vaihdon yhteydessä, mutta kaipaisin apuja ja mielipiteitä miten saisin kohinan pois?? Meinaa turhauttaa kun uusi vehje aiheuttaa hankaluuksia eikä tiedä mitä tehdä... Suurkiitokset kaikista vinkeistä!
Äänet kannattaa vetää dvd-soittimesta ja digiboksista suoraan stereoihin, eikä tv:n ulostulon kautta. Scarttien kauttahan ne äänet edelleen silloin menee tv:seenkin, mutta hiljennät tv:n äänet ja käytät vain strereoita. Koita tollasta vaihtoehtoa ja kerro sitten auttoiko yhtään...?
Kiitokset vastauksesta. DVD:n kytkeminen suoraan stereoihin poistaa kyllä kohinan, mutta ongelmana on se ettei stereoissa ole kuin yksi RCA-paikka, jolloin en tietenkään saa TV:n tai digiboksin audiota kuuluville. Ei sitä nyt ihan yhtenään tarvitse mutta olisihan se kiva, varsinkin kun aiemmin kaikki toimi moitteetta. Eihän noihin löydy mitään jakoliitintä, vai sekoittaisiko sekin pakkaa? Muuten, kun ongelma oli vain DVD:n kanssa, olisiko mistään vaipanvirran erottimesta edes hyötyä antennin tai RCA:n päässä?
Kyllähän tollaisia jakajia varmasti jostain löytyy. Ja en usko, että se sotkisi ääntä enää mitenkään. Sulla näköjään ketju myös tuolla DVDPlazalla, siellä vissiin audiogurut osaavat auttaa paremmin
Mutta tottakai täältäkin saat kysellä En minä sitä tarkoittanut ;D Menee vaan mulla tollaset jo vähän yli ymmärryksen Joku muu voi siis vastailla noihin.