Olen käyttänyt Audacityä Windowsin puolella monia kertoja, mutta sitten kun koneeseen piti asentaa Linux Ubuntu monien eri syiden takia, en olekkaan enään saanut audacityssä nauhoitusta onnistumaan. Windowsissa se sujui suhkoht hyvin, pieniä ongelmia lukuunottamatta. En ole lähes ikinä käyttänyt Linuxia, joten kokemusta ei siltä puolelta ole, mutta olen liittänyt johdot samalla tavalla kuin ne olivat windowsissa ja olen säätänyt mielestäni ääniasetukset oikein mikseristä ja äänet kyllä kuuluvatkin nauhoituksen aikana, mutta mitään ei audacity ei ota nauhalle, eli missä voisi olla vika? Olen yrittänyt audacityn ohjetta lukea, mutta vielä toistaiseksi en ole onnistunut ratkaisua löytämään.
Eli se että äänilähde kuuluu kaiuttimista kun sitä toistaa niin kertoo että playback puolelta on mikserissä nauhoituslähde toistossa, mutta onko capture puolelta oikea nauhoituslähde valittuna (eli ei punaista rastia ja voluumitaso ei ole nollassa)?
Koneella jolla tuota aikanaan säädin oli kaksi eri noita äänilaitteita vaikka kyse oli yhdestä äänipiiristä, kannattaa tarkistaa molempien asetukset.