Atin ohjainsuunnittelijat hirteen!

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi pekde 12.01.2008.

1. pekde

pekde Guest

Alkaa jo pikku hiljaa menemään hermot näiden atin persereiän ajurien kanssa! Olen nyt kaksi päivää kokeillut päivittää uusia ajureita Radeon 9800 korttiini ja ei ota toimiakseen! Olen kokeillut uusia, vanhempia, vielä vanhempia, ja vielä sitä vanhempia mitä Atin sivuilta löysin eli 6.12. Sitten löysin täältä jostain tiedon että Ati ehkä tukisikin vain 6.11 esim. korttia Radeon 9200, no latasin sellaisen mihin oli ihme kyllä vielä toimiva linkki. Se valittaa INF-hommaa ja muuta josta netistäkin tuskailee moni, mutta ei ole ratkaisuja ollut vaikka olen kokeillut driver cleanereitakin ja muita. Aika helvetillistä vastuunpakoilua Atilta tehdä näin surkeita hommia! Nvidialla taitaa toimia kaikki paremmin!

Vanhalla 4 vuotta nähneillä CD:n ajureilla siis pelit toimii päälle, mutta on niin vanhat ettei kaikki jutut toimi oikein, ainakin valittavat jotain. Eli jos lataan tämän vuoden Atin Catalystejä niin kyllä asentuvat, mutta pelit antavat virheilmoituksia esim. D3D-puutteesta tms. Sitten taas se vanha 6.11 ei asennu kun valittaa että pitäisi olla standard vga adapteri, joka on jo sinänsä paradoksinen väite! Nyt menee hermot ja kortti Atin pääjohtajan perseeseen jos ei hommat kohtsillään ala skulaamaan!

Jos jollakin on tietotaitoa, oma selkeä kokemus, miten tämä homma ratkeaa niin olisin suuresti kiitollinen! Kaikenlaista tullut asenneltua ja koneilla tehtyä jo kohta 20 vuotta, mutta eipä ota näin järkeenkäypä homma nyt onnistuakseen millään! Kyllä tässä jo tuntipalkoille olisi päässyt!

2.  
  3. CheodR

CheodR Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    juu mullakin palo käpy tos joku vuos sitten noihin perkeleen atin catalysteihin. Silloin mulla oli viel toi radeon 9200se, ja olin hukuttanut ajuri-cd:n mis oli iha omat ajurit tolle näyttikselle, ja sit piti mennä mbnetin ajuripajaan ja sieltähän ei löytyny niitä 9200se:n omii ajureita(ennen löytyi, mutta nyt ne oli varmaan poistanut ne koska catalystit oli tullut) eli sitte piti ladata joku paska catalysti millä pitäisi toimia hyvin toi näyttis, mutta eihän sitä ikinä saanut toimimaan oikein.

4. pekde

pekde Guest

Ja kaiken lisäksi vielä, kun uusimmissa Catalystien tuessakin lukee, että 9x00 pitäisi toimia!!! Ihme venkoilua. Löysin vielä jotkut 5-9 Catalystit, mutta sama homma vieläkin, eli esim. DSJ3 sanoo, että ei löydä Direct3D-adapteria. Ainoastaan CD:ltä asennettuna toimii hyvin ja helposti ja ei mitään vaikeuksia. Palaan niihin taas että voi jotain pelata. Ostin juuri vaan Orange Boxin ja se valittaa että pitäisi olla uudemmat ajurit että toimisi paremmin. Ei kai niillä muuten niin väliä.

5. turska

turska Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 12.01.2008
  6. Ekaros

Ekaros Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ati ei tue enään AGP pohjaisia näytönohjaimia kuukausittain kuulemma vain 4 kertaa vuodessa. Noihin korteihin sentään on ajurit, mutta joihinkin Atin korteihin ei edes ole atin ajureita. Nuo Omegat saatavat olla ratkaisu.

7. pekde

pekde Guest

Kiitoksia vinkistä! Tämä auttoi. Näinkin jossain keskusteluissa Omega-sanan, mutta se sattui aina liittymään vaan mobilityihin. Tämä ratkaisi tosiaan ongelman ja nyt pelit toimivat ongelmitta. Tuntuu löytyvän noista paljon säätämisen mahdollisuuksiakin, jos sellaiseen innostuisi. Tosiaan kone oli uusi vanha ja se tarvitsi vähän asennuksia.

Olisiko tuon 4 kertaa vuodessa perusteella pitänyt sitten Atin sivuiltakin toimivat löytyä?

Jaa tämä sivu