Tietokone: PackardBell http://support.packardbell.com/fi/item/index.php?pn=PB90ED0091&g=1400 MS Vindows Vista, Genuine Intel CPU T2080 @ 1,7Ghz, 1,7GB RAM, ATI RADEON XPRESS 1100 Ongelma: näyttö pimenee musiikkivideoita, nettielokuvia tai youtube-videoita kokonäyttötilassa katsottaessa, näkyy ensin n. minuutin ja pimenee, Esc:illä pääsee takaisin pieneen ruutuun, ja alapalkkiin tulee varoitus "näytönohjain R300 lakkasi vastaamasta, mutta palautui" Kone ja ohjelmat ovat aina ajan tasalla. Tuli semmoinen virheilmoitus: 23.6.08 Ratkaisu: Problem caused by ATI Graphics Driver Kuvaus Videolaitteen ongelma keskeytti Windowsin virheettömän toiminnan. Ongelman kuvaus Ongelmatapahtuman nimi: LiveKernelEvent Käyttöjärjestelmän versio: 6.0.6001.2.1.0.768.3 Lokaalin tunnus: 1035 Ongelman kuvausta helpottavat tiedostot WD-20080623-0457.dmp sysdata.xml Version.txt Näytä näiden tiedostojen väliaikainen kopio Varoitus: Jos ongelma johtuu viruksesta tai muusta turvallisuusuhasta, tiedostojen kopioiden avaaminen saattaa vahingoittaa tietokonetta. Lisää tietoja ongelmasta BCCode: 117 BCP1: 8487C510 BCP2: 8DC196D4 BCP3: 00000000 BCP4: 00000000 OS Version: 6_0_6001 Service Pack: 1_0 Product: 768_1 Viime viikolla hain kone GIGANTTI:in, siellä sanotti, että ajurit ovat nyt OIKEASTA paikasta (PackardBell sivulta) päivitetty. Päivitys oli kuitenkin vanhempi, kun itseni päivitetty ATI sivulta, mihin tietokone minut ohjaisi ja … …ongelma pysyy. Takuu loppuu parin päivän kuluttua, kauppaan on 50km matka, hetkella minulla käytössa vaan asuntoauto – ei kylla tekee mieli mennä Tampereen seikailemään sillä, puhelimesi sinne yhteyttä ei saa, GIGANTTI.lla vain yksi puh.nro – on jätetty soitonpyyntö. Mitä tehdä, onko tietoa tästä vehkeestä ATI RADEON XPRESS 1100 ? Voiko olla, että tuote on viallinen ja pakko vaihda tai on ollenkaan tehoton ja epäsopiva elokuvien katseluun. Ainakin ostaessa kehuttiin sitä konetta juuri tästä kulmasta. Samasta XPRESS 1100 on toisiakin kysymyksiä palstalla, mutta vaan päivitysten osalta tai en löytänyt ongelmani. Jos kenellekään on tietoa, pyytäisin nopeata apua. Kiitos.
Ei yllätä sinänsä, kun kerran PaskardBellin koneesta on kyse. Mutta kannattaa kyllä kokeilla muitakin Catalyst-versioita kuin niitä, mitä tähän mennessä oot ehtiny kokeilla. Tuolta löytyy: http://downloads.guru3d.com/Videocards---ATI-Catalyst-Vista-32|64_c31.html
Euphemos! Jotakin huonoa tunnelma oli kyllä sitä PB ostaessa – olisin halunnut toista mikä maksoikin parista enempään, mutta myyjä hirveästi suositteli juuri tätä. Mutta nyt on se näin ja täytyy huolta pitää! On ostettu lisätakuukin 20% hinnasta, 220€, mutta apua ei saa – kuulemma se korvaa vaan kosteus jne. vahingot. Laitan, jos onnistu vielä yhden Catalyst asennusraportin, onko kyse samasta: Catalyst®-asennuksenhallinta Asennusraportti 06/30/08 15:22:44 Tietoja laitteistosta Nimi ATI Radeon Xpress Series Valmistaja ATI Technologies Inc Laitetunnus 0x5a62 Myyjän tunnus 0x1002 Luokkakoodi 0x030000 Versiotunnus 0x00 Alijärjestelmän tunnus 0xc023 Alijärjestelmän toimittajan tunnus 0x1631 Muu laitteisto Olemassa olevat paketit Catalyst Control Center ATI Catalyst -asennuksenhallinta ATI-näytönohjain Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable 32bit Paketit asennusta varten ATI-näytönohjain Lopullinen tila: Onnistui Kohteen versio: 8.352.0.0000 Koko: 90 Mt Muut havaitut laitteet ATI RADEON XPRESS 200 Series Valmistaja ATI Technologies Inc Laitetunnus 0x5a31 Myyjän tunnus 0x1002 Luokkakoodi 0x060000 Versiotunnus 0x01 Alijärjestelmän tunnus 0xc023 Alijärjestelmän toimittajan tunnus 0x1631 ATI Integrated SATA Support Valmistaja ATI Technologies Inc Laitetunnus 0x4380 Myyjän tunnus 0x1002 Luokkakoodi 0x01018f Versiotunnus 0x00 Alijärjestelmän tunnus 0xc023 Alijärjestelmän toimittajan tunnus 0x1631 ATI Integrated SMBus Support Valmistaja ATI Technologies Inc Laitetunnus 0x4385 Myyjän tunnus 0x1002 Luokkakoodi 0x0c0500 Versiotunnus 0x13 Alijärjestelmän tunnus 0xc023 Alijärjestelmän toimittajan tunnus 0x1631 ATI Integrated SATA Support Valmistaja ATI Technologies Inc Laitetunnus 0x438c Myyjän tunnus 0x1002 Luokkakoodi 0x010182 Versiotunnus 0x00 Alijärjestelmän tunnus 0xc023 Alijärjestelmän toimittajan tunnus 0x1631 ATI Integrated Azalia Support Valmistaja ATI Technologies Inc Laitetunnus 0x4383 Myyjän tunnus 0x1002 Luokkakoodi 0x040300 Versiotunnus 0x00 Alijärjestelmän tunnus 0xc023 Alijärjestelmän toimittajan tunnus 0x1631 Virhesanomat Huoma KOKO: ATI-näytönohjain Lopullinen tila: Onnistui Kohteen versio: 8.352.0.0000 Koko: 90 Mt
Wex! Kiva, kun olet tyytyväinen. Ei aina ole merkissä vika, mutta se on niin, että joissakin ilmeine ongelmia useammin ja tietoa tyyppisiä. Minulla on nyt ongelma ja mielellä ratkaisin sen. Voisitko kirjoita tarkemmin oma PB:sta: merkki, milloin ja mistä ostettu, katsotko netistä elokuvia full-screen tilassa ilman ongelmia. Jos nämä asiat ovat OK, silloin voin vaatia näytönohjaimen vaihtoa. Terv., Ehtel
Terve vaan, mielelläni kerron lisää tästä PackardBellistä, mutta pelikone on erikseen. Mutta kyllä tälläkin pyörii ihan hyvin , varsinkin jos näytönohjain on päivitetty niin toimii aika uudet pelit ainakin Low-grafiikoilla. Merkkihän oli tietysti PackardBell mallia en muista, mutta sittenkun saan tiedon haltuuni jaan sen täällä. Kone on ollut minulla yli vuoden ja erinomaisesti toiminut. Gigantista ostin. Joskus kyllä olen noita elokuvia katsonut ihan koko näytöllä eikä ongelmia ole ollut. Onko sinulla niissä jotain häikkää? Kuules, oletko päivitellyt näytönohjaimen ajurit? On tärkeää poistaa vanhat ajurit ennen uusien asennusta. Haluatko että laitan ajurien linkkiä?
Wex, kiitos vastauksesta, kirjoitan heken kuluttua - minulle on nyt soittamassa erittän iso älypää /ASENTAJA/ Giganttista. Saa nähdää ...
Wex! No se puhelu tuli nyt – suositus oli käyttää F11 ja kaikki alusta asti. Onneksi minulla täällä tuietokonella ei ole paljon henkilokohtaisia titoa, on kyllä pari maksullista ohjelma, mitä jäävät ”edelliseen eläämän”  ilmeisesti. Jos jotain neuvoa, kaikki tervetullut tänään vielä. E.
No niin hän sanoi. Mutta itse luulen, että palautan alkuperäisen ohjaimen, ja katson vielä jotain. Niin kun sanoin, takuu loppu ja Happy Care http://www.happycare.fi/default.asp?lid= (soitin sinne päivällä) lähetti sähköpostia Giganttiin. Minä olen nyt dilemman edessä, en todella tiedä, mitä tehdä. Kohta itselleen ”konesään” jotain räjähtää Siis mitä halaisit neuvoa?
Hei Wex! ” Kuules, oletko päivitellyt näytönohjaimen ajurit? On tärkeää poistaa vanhat ajurit ennen uusien asennusta. Haluatko että laitan ajurien linkkiä?” Kuka sen kirjoitti? Odotan linkkiä!