Ati radeon hd 2600 vs. nvidia geforce 8600gs. kommentoikaa!

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi lateksi1 24.04.2008.

1. lateksi1

lateksi1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo elikkä kumpikas noista on parempi? Kahta konetta olen katsellut ja toisessa 2600 pro 256mb, toisessa 8600gs 512mb kumpikas kannattaisi ottaa? En ole oikein löytänyt tietoa tosta 8600gs näyttiksestä. pystyykähän sitä kellottamaan? Pelejä pelailisin ehkä: wolfenstein:enemy territory, need for speed carbon, gta san andreas, gta 4,cs, y.m. mitenköhän noi pelit pyöris? en kuitenkaan mitään crysistä pelailisi... välttämättä...

2.  
  3. stargiver

stargiver Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä on yksi 8600 sarjalainen ja hyvin toimii. Ja koska tuo on parempi kuin tuo minun GT ja sillä toimii Crysis Medium graffoilla ilman ongelmia, joten päättele siitä... Eli kannatan tuota 8600GS

4. lateksi1

lateksi1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin ajattelinkin. Mutta eikös 8600gs olekaan huonompi kuin 8600gt?

5. _EffEcT_

_EffEcT_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mieluummin 8600GT, itsekin olen aika paljon tehoja saanut revittyä GT:stä irti.

6. ocfx

ocfx Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mä oon ainakin käsittäny niin että nvidian GS-mallit ovat halvimmat ja eniten karsitut. Ja onko kyseessä läppäri?

7. lateksi1

lateksi1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei ole läppäri. Gigantin pakettikoneessa vaan tollanen olis 599e maksaa.
    Pystyyköhän tuota kellottelemaan? onko nvidialla oma ohjelma siihen?

8. ocfx

ocfx Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onkohan tämmönen kone? klik

Jos on niin kannattaa tuo mielummin ottaa kuin paketti, jossa hd 2600 jos haluat ehkä hieman enemmän pelitehoa. Mutta hd 2600:lla on paremmat teräväpiirto ominaisuudet eli: UVD (unfied video decoder) on sisäänrakennettu korttiin, joka ottaa kuorman pois prosessorilta teräväpiirto materiaalia katseltaessa. Tosin erot kahden välillä riipuen mallista eli onko 2600 pro (häviää gs:lle) tai 2600 xt ( voi olla parempikin kuin gs joissakin peleissä riipuen muistin tyypistä/nopeudesta).

Näin loppuun: en missään nimessä suosittele valmiin merkkikoneen ostoa esim. gigantista. Kone kannattaa ostaa vaikka jimmspc storesta, jossa voit räätälöidä itsellesi sopivan paketin valitsemalla osat ja jimms kokoa koko koneen maksua vastaan.

9. lateksi1

lateksi1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu tuota gigantin tai verkkokaupan 549e aceria oon kattelu. Mutta ei mun mielestä jimmsistäkään oikein tunnu saavan parempaa tohon 600e windows vista home premiumilla ja valmiiksi kasattuna. Mikäs noissa pakettikoneissa on vikana? vaikka eivät aivan yhtä tehokkaita olekkaan kuin komponenteistä tehdyt.

10. sorva

sorva Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Gigantista ihan vaan sen verran, että aiemmin kun en tietokoneasiosta paljon tajunnut, tuli ostettua sieltä kone, joka kävi huollossa vähän väliä ja lopulta meni vaihtoon, uusi tilalle ja kiintolevy tiedostoineen paskaksi vähän ajan päästä. Enää en ostaisi sieltä halpispaketteja, vaan kasaisin itse koneen laatuosista, kuten teinkin, eikä vielä ole mitään ongelmia ollut. Ja kun kerran pelaamiseen tulee, niin itse kasaamalla saat varmasti paljon tehokkaamman ja laadukkaamman koneen suurinpiirtein samalla hintaa kuin paketin.

E: Suosittelen säästämään vaikka sen satasen lisää ja hankkimaan osista kootun koneen. Esim. Jimmsistä:
    500GB Spinpoint T166 67.40 €
    SH-S203N/BEBN DVD+-RW (uutuus!) 28.00 €
    IP35-E 86.00 €
    Sonata III Silent 500W 104.00 €
    2x1GT DDR2 800MHz 38.80 €
    Verto GeForce 9600GT 145.00 €
    Core 2 Duo E7200 108.00 €
    WINDOWS VISTA HOME PREM 64-BIT 102.00 €
    Kasaus 50 €
    Yht. 729 €

Viimeksi muokattu: 26.04.2008
  11. lateksi1

lateksi1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin, gigantti lupaa kyllä sen 2v-takuun. Täytyy harkita tuota pakettiakin. Mitenkäs tuo kellotus millä ohjelmalla se tehdään? onko eriyisen vaikeata? tuolla yhdellä joka tähän viestiketjuun oli kommentoinut oli kellotettu hd 2400 pro 706mhz. Eikös se ole jo pirun hyvä? Luulis että lämmöt nousis liikaa, kun kaveri kellotti saman kortin 600mhz.

12. sorva

sorva Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vaikka Gigantin koneissa on takuu, tuskin haluat olla parhaimmassa tapauksessa joka toinen viikko ilman konetta, kun se on huollettavana. Itsellä huollot kesti aina kauan, ja kerran kun tuli takasin, eikun konetta aukasemaan mutta eihän se inahtanutkaan. Ja eikun takasin huoltoon, vai olikohan tämä se kerta kun koko kone meni vaihtoon...

Eli vielä kerran, pelikoneeksi ei kannata ostaa pakettikonetta. Yleensä huonot näyttikset, jotka jäävät pullonkaulaksi. Esimerkiksi tuo 2400 Pro on sen tason näyttis, että sillä ei uusia pelejä paljoa pelata vaikka kuinka kellottaisit. Kellotus tapahtuu esim. Atitool- tai Rivatuner-ohjelmilla, ohjeita löytyy sieltä sun täältä.

13. Taukkizz

Taukkizz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    _ÄLKÄÄ_ ostako merkkivalmistajien pakettikoneita. Syitä:

1. Naurettavat takuurajoitukset. Saattaa olla, että koneen kotelon sivulevyn irroittaminen mitätöi takuun. Minkä takia kone pitäisi kärrätä liikkeeseen asti sen takia, jos vaikka haluaa imuroida pölyt koneen sisältä? Lisäksi mikäli koneessa tulee esiasennettu Windows, ja saat sen tarpeeksi pahaan kuntoon, minkä takia kone pitäisi viedä liikkeeseen, jos voisit itsekin asentaa käyttöjärjestelmän uudelleen? Et välttämättä saa edes asennuslevyä mukaan. Mitä järkeä maksaa tällaisesta?

2. Turhia ohjelmia bundlattuna. Minkä takia pitäisi maksaa "hyvästä" virustorjunta- ja palomuuriohjelmistosta, kun netistä saat ilmaiseksi paremmat? Sama pätee toimisto- tai mediaohjelmiin, netistä saat ilmaiset vastikkeet.

3. Harhaanjohtava markkinointi. Vaikka koneessa on tehokas prosessori ja paljon kiintolevytilaa, ei tarkoita sitä että sillä oikeasti tekisi jotain. En ole vielä tähänkään päivään mennessä nähnyt pakettikonetta, jonka näytönohjaimen tehot olisivat muiden osien tasolla.

4. Itse kasaamalla saat halvemmalla :)

14. kaiasp

kaiasp Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Esim.Jimm'ssin sivulta löydät niiden kasaamia konepaketteja,joissa "tehot" taitavat olla kuvailemallasi tasolla.Hintahan nyt tietenkin aika kova.

15. lateksi1

lateksi1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin, no mitenkäs on tuon 8600gs:n laita, minkälaisia pelejä sillä pystyy pelaamaan ja millä grafiikoilla. Onko tuo amd athlon 6000+ 3ghz tehokaskin? välimuistia oli kyllä vain 2mt siinä.

16. sorva

sorva Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ehkä jotain 3-4 vuotta vanhoja pystyy pelaamaan ihan hyvilläkin grafiikoilla. Ihan hyvä prossu, mutta aivan liian ylimitoitettu noin huonolle näyttikselle.

17. QcK

QcK Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miks et tee vaikka niin, että kasaat itse osista koneen tohon 599e. Saat paremmilla osilla, en nyt tarkota mitään Q6600 mutta kuitenkin. Säästyy rahaa ja, no, tossahan noita syitä jo tuli.

Kaverilla on saman näköinen Fujitsu, paljon huonomilla osilla vaan ja on kyllä ollut ihan kunnossa, muuta ei oo valitellu ku Vistaa. ^^

18. lateksi1

lateksi1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin se vaan on kun täytys saada käyttiskin mukaan ja muistikortinlukija. Minkälainen näyttis kaverillasi on ja mitä pelejä se on sillä pystynyt pelaamaan?

19. sorva

sorva Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ...Ja miksi et voisi noita hankkia itse kasattavaan koneeseen muiden osien mukana?

20. lateksi1

lateksi1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos joku keksii mulle 600e paremman kun toi jossa on käyttis mukana, kasattu ja muistikortinlukija niin saa ehdottaa.

21. sorva

sorva Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaa varmaan käydä kyselemässä tuolta Uutta tietokonetta ostamassa -puolelta.

Jaa tämä sivu