Ongelma on tämä: joitain pelejä pelatessani (esim. Impossible Creatures ja World of Warcraft) näyttöni menee äkkiarvaamatta mustaksi. Äänet kyllä kuuluvat ja hiirikin saattaa näkyä ja liikkua liikutettaessa mutta se näyttö tosiaan on musta. Jos painan ctrl+esc niin käynnistä -valikko tulee näkyviin ja hetken päästä tulee vahinkoilmoitus: "Vpu Recover has reser your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands." Tämän jälkeen kone on melkein pakko bootata. Itse epäilen syyksi näytönohjaimen ylikuumentumista mutta vaikka laitoin suuren jalallisen tuulettimen puhaltamaan täydellä teholla suoraan aukaistun tietokoneen sisään kone kaatui silti. Tämä on todella turhauttavaa pidemmän päälle ja toivoisin että osaisitte minua auttaa. Kiitos.
Voi olla ajuri ongelma. Käy ensin lataamassa kaikista uusimmat Catalyst ajurit sinun käyttikselle: http://ati.amd.com/support/driver.html Sen jälkeen poista entiset Catalyst ajurit kokonaan koneelta Ohjauspaneelin Lisää tai poista sovellus kautta. Sitten vain asennat uusimmat ajurit koneelle ja kokeilet oliko tällä mitään vaikutusta ongelmaan
DirectX ajurit ovat tyrehtyneet. Käynnistä -> Suorita -> dxdiag. Testaa DirectDraw ja Direct3D. Katso myös, ettei ilmoita muista virheistä.
Ongelma ratkesi. Kyse oli kyllä ajuriongelmasta mutta se oli emolevn ajurissa. Olin ladannut siihen päivityksen mutta ilmeisesti se oli väärä ajuri.. olin ladannut jo catalyst ajurit ja testannut dxdiagista muuten.
Mä pelaa Codemastersin Colin McRae 2005 ja ongelmia on näytön kans. Mä päivitin ajurin Ati 8.3 ja se onnistui. Peli kulki tosi hyvin ja voitin ralleja. Näyttö pelas hyvin, mut sit voitoista saatujen pisteiden jälkeen pääsee aina seuravan auton rattiin. Kokeilin taas uutta autoa ja sit kesken ajon peli tilttas ja käynnisti koneen uudelleen. Mä otin DVDn pois driverista ja kokeilin käynnitymisen jälkeen uudelleen. Ei toiminu ollenkaan. Ja tietokoneen asetuksetkin meni ehkä sekaisin, koska aina konetta käynnistettäessä kone siirtää näytön lepotilaan josain vaiheessa => mitä se ei ennen oo tehny. Pitäiskö mun poistaa Ati 8.3 ja asentaa se uudelleen? Vai voisko vika olla emolevyn ajurissa (mikä se sitten onkaan?)? En oo tietokone-expertti!