More, Konffis on jotakuinkin tämä: Windows ME Ati Radeon 8500 512 Mb 1700Mhz Athlon K7T266 Pro 2 emo Sound Blaster Audigy Eli kuva on ääntä perässä kun katsoo TV:tä. DVD/VCD ym. muut formaatit on OK. Valmistajilta ei saa apua.
No kyllä sulla on aika isoakin hätää koneessasi jos noin on. En ole koskaan kuullut tuommoisesta (Ja pyörin Rage3D:n forumeillakin), joten epäilen vahvasti ettei vika ole näytönohjaimessasi. Mistä sait tuommoista päähäsi? Enkä yhtään ihmettele jos valmistajasi ei apua anna, koska luultavasti hekin ovat aika varmoja siitä ettei vika ole heissä... Mistä yleensä päättelet että vika on näytönohjaimessa jo DVD / VCD ym. formaatit ovat OK? Mitkä sitten eivät toimi? Jos vika onkin TV-kortissa tai äänikortissa. Tai peräti soittosoftassa, oletko tätä muuttanut?
No Tota kun se TV:n kuva tulee näytönohjaimelta. 8500:ssä on TV-kortti integroituna... en mä muuten. En siis ole saanut tätä päähäni mistään. No kuitenkin ääntä pitäisi saada viivästettyä tai kuvaa aikaistettua tai siis synkronoida jotenkin. äänikortilla on äänen viivästys mahdollisuus, mutta sen maksimi on 16 ms ja se ei riitä. Joten pulmia pulmia on. Joten vielä apua kaivataan.
Ei tästä apua taida Goofy:lle olla, mutta ATI:n ajurit tuppaa olemaan aika syvältä.. Kannattaa tarkistella niitä (ja päivittää). Itse tosin juoduin ottaan vanhat ajurit käyttöön, että sain ATI:n AIW 32 radeonin toimimaan XP:ssä ATI:n uusi multimediacenter v.7 (tjsp) ei ainakaan toiminut kunnolla, ja siinä nimenomaan TV-osuus ei edes huonosti..
Millä perusteella arvon ajs voi perustella että "ATI:n ajurit tuppaa olemaan aika syvältä.."? Olen pitkään kuunnellut tämmöistä ja aika suuressa osassa väittäjä seuraa vain trendiä jossa haukutaan ATIn ajureita. Joskus vuosi takaisin melkein kaikkien ATIn korttien ajurit olivat todella keskeneräiset, mutta nykyään ne toimivat erittäin hyvin. Itsellä kolme ATIn (erilaista) korttia ja kaikki toimivat hienosti eri käyttiksissä. Eli perusteluita odotan...? ATIn multimediacenter puhtaaseen XP:seen toimii ainakin hienosti. Jospa vika onkin näytön ja tuolin välissä?
Pyydän nöyrimmästi anteeksi, jos loukkasin muiden tunteita, kieltämättä ehkä hieman yleistävällä toteamuksella.. Perusteiksi tälle OMALLE mielipiteelle sanoisin vain että itselläni ongelmia on ollut, joista tuo multimediacenter-vaiva viimeisimpänä, ja parin tuttavan (ei tutun tutun..) valittelevan myös. Mutta hyvä että joillakin kuitenkin toimii, hyvä korttihan tuo muuten on. Itse tuota omaa korttia metsästin ympäri suomen vuosi sitten, kun tuo 8500-malli oli vasta tuloillaan. Vika löytyy_varmasti_näytön ja penkin välistä, mitäpä tuo kone itsekseen tekisikään.. En tunnusta itseäni miksikään neroksi tietokoneen kanssa, mutta mielestäni ei ajureiden asentamiseen sitä pitäisi vaatiakkaan.. Jos sillä normaalilla setupilla ei laitetta saa toimimaan, niin jotainhan siinä on pielessä. -Edes XP:n puhtaaseen asennukseen.. Niin sen juuri tein, mutta eipä vaan toiminut, ennenkuin poistin ja asensin vanhan MMC:n. Vielä kuitenkin totean, ettei kommentilla ollut tarkoitus herättää pahaa verta, vaan todeta missä itselläni ongelmia oli. Tietääkseni juuri näissä eri ajuri- ja rautakokoonpanoissa ei vikoja tai toimivuutta juurikaan voi vertailla suoraan. Eri kokoonpano-eri ongelmat Mutta vinkki Goofy:lle varmaankin meni perille, että ajureistakin vikaa voi etsiä..? Toivottavasti nämä vaatimattomat perustelut riittävät, sillä itselleni ne piisaa kyllä.. terv. "arvon ajs"
More, Eipä auttanut uutuuttaan kiiltävät ajurit YM. Firmamme ansioitunut IS-supportti päivitti ilman suurempia kitinöitä koneeni uusimpiin ajureihin, mutta... edelleen on kuva ääntä jäljessä. Onko markkinoilta saatavilla jonkin tyyppistä ääniviivästintä (voi mikä termi)? Voisi olla kikkana kun muut toimet ei auta.
Goofy: Itsellä tuli samanlainen vika kun räpelsin DirectVob sub:n asetuksia. Olin jostain syystä napannut jonkun kuvan uudelleen sovittamisen päälle (Tais olla General välilehdellä). Se hidasti ihan julmetun paljon.