Morjens! Ongelma koskee Ati Radeon 3850 512mt AGP - näytönohjainta. Käsitykseni mukaan ohjain ei ole "virallisesti" Atin ajurituen piirissä ja siitä päänvaiva johtuu. Atin sivuilta on ladattavissa AGP hotfix catalystiin, jolla ohjaimen saa asentumaan koneelle. Peleissä alkuvideot sekä mainospätkät tökkivät julmetusti ja näyttävät lähinnä diashowlta. Sama toistuu pelien valikoissa. Itse peliin päästyä kaikki toimii kuitenkin niinkuin pitää. Useissa peleissä kuitenkin siihen saakka, kunnes ohjain päättää lopettaa yhteistyön ja heittää sinisen ruudun jonka jälkeen kone käynnistyy uudelleen. Olen kokeillut monia eri versioita catatystista ja vaikuttaa siltä, että vanhemmat toimivat paremmin, joskaan eivät nekään täydellisesti. Vika on paikallistettu näytönohjaimeen, muu laitteisto on kunnossa ja ongelmat alkoivat näytönohjaimen vaihtamisen jälkeen. Kysymys on siis tietääkö kukaan kyseiselle näytönohjaimelle toimivia ajureita? Vai alkaako vaihtoehtona olemaan ohjeimen vetäminen seinään ja uuden pci-e alustan hankkiminen kaikkine hyvineen? Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen!
Juu, siis Ati ei tee 3850:ää AGP-väylään. Google on hyvä apu. http://www.rage3d.com/Board/showthread.php?t=33917111 Paljonko on keskusmuistia? Mikä prosessori?
Jep, tämä oli tiedossa, korttina on siis Club 3D:n Radeon 3850 AGP, joka "käyttää Atin teknologiaa". Muistia löytyy 2GB ja prossuna AMD XP 3000+, emona Abit NF7-S ver 2. Vanha mylly, mutta speksit pitäisi täyttyä. Ainut ongelma on vain ajurien kanssa. Lukasin läpi linkittämäsi viestiketjun ja siellä esitettiin useita vaihtoehtoja ongelmaan mutta mikään niistä ei tuntunut kuitenkaan loppupeleissä täysin toimivan. Olen lukenut noita ketjuja kyllä läpi ja googletellut mutta toimivaa ratkaisua ja ajuria vain ei tunnu löytyvän.