Asus x52D läppäri jäätyy

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Lese908 16.03.2013.

1. Lese908

Lese908 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä ongelmana on, että läppäri jäätyilee. Hiiri ei liiku, ääni jää huutamaan lyhyelle loopille, kello pysähtyy. Ainut ratkaisu tässä tilanteessa on bootata kone virtanapista. Lämmöt olen tarkistanut CPUID HWMonitor ohjelmalla. Lisäksi kone kävi pari viikkoa sitten takuuhuollossa juuri tämän kyseisen vian takia. Siellä löysivät jonkun vian kovalevystä ja vaihtoivat uuden tilalle, vika ei ratkennut. Voiko vika olla näytön ohjaimessa? Pystyykö sitä tarkistamaan jollakin tavalla? Mielestäni ei ole hyvä idea viedä konetta takaisin takuuhuoltoon, koska 2 viikkoa on pitkä aika olla erossa koneesta.
    Olisiko jollakin jotain hyviä vinkkejä, mitä voisi kokeilla?
    Itse olen peruskäyttäjä ja en oikein pahemmin tiedä mitä voisin kokeilla.

2.  
  3. T0mmi

T0mmi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vie kone tottakai takuuhuoltoon takaisin! Ja sano että tarvitset työhösi kannettavaa, joten haluat jonkun koneen tilalle tai korvauksia koska edellisellä kerralla siitä koitui itsellesi kuluja ettekä edes saanut konetta kuntoon (pikku vihasella aksentilla) niin eiköhän asiaan tule sopuratkasu. Sen jälkeen sanot että mikäli tämä kone ei ole kunnossa kun se täältä huollosta tulee niin vaadit uuden koneen rikkinäisen tilalle ja aika todennäköstä että kyseessä on valmistusvirhe. Jos tulee että "meillä ei ole kyllä ollut tapana....." niin sano että sekään ei ole ollut tapana että jos laite menee takuuhuoltoon niin se ei toimi sen jälkeenkään yhtään paremmin..Sit voit vedota että otat suoraan yhteyttä valmistajan maahantuojaan ja tutkit heidän huoltovalmiudet..tms..Pitää osata vaatia, yleensä asiakastyytyväisyys on tärkeää ja asialle saadaan sopuratkaisu.

Ja suurella todennäkösyydellä rautavika, joka voi olla missä vaan, joten turha lähteä itse arpomaan yhtään mitään kun ei ole pelissä kun kaksi viikkoa ja vielä läppäri kyseessä.

Viimeksi muokattu: 27.03.2013

Jaa tämä sivu