Eli näytönohjain on tuo asus. TV on Finlux 21" Käyttis Windows XP Kuva menee telkkarille Asuksen ViVo liittimestä S-VHS piuhaa (10m) pitkin scart muuntimen kautta telkkariin. (tukee S-VHS) Ongelma tuli näytönohjaimen vaihdon yhteydessä (Ennen Gainward GF4 MX440)Gainwardilla kuva oli hyvä ja mitään muuta ei ole vaihdettu kuin näytönohjain. Kuva siis näkyy väreillä mutta se on liian tumma eikä mitkään säädöt tunnu auttavan. Jotkin värit näkyvät liiankin kirkkaina kuten sininen. Ajureita on kokeiltu asuksen, atin ja omegan uusimmat. Onko kellään samaa ongelmaa tai tietoa mikä voisi ratkaista ongelman? Auttakaa...
Taitaa noitten gf:fien tv-outit vaan olla markkinoiden parhaasta päästä!! radeonilla hieman ongelmia??
Nyt näkyy tv:ssä kuva rca-piuhaa pitkin ja kuva on ihan katsottava. Ihmettelen vain että miksi S-VHS piuhalla ei näy kunnolla?
Itelläni on Ati Radeon 9500 ja S-VHS-kaapelilla kattelen tv:stä elokuvia. Kaikki toimi ok, kunnes muutin ja laitoin rensselit uudelleen paikoilleen. Silloin ilmesty toi sama ongelma, tumma kuva ja mm. sininen väri loistaa kuin juutalaisen.. Ratkaisu ongelmaan olis kiva tietää? Ei kehtais koemielessä käydä uusi roippeita hommaamaa.
En ikävä kyllä, pitänee testata toiseen koneesee tota näytönohjainta. Testasin nimittäin kannettavalla ja sillä oli priima kuva, eli kaapeli ja scart-adapteri lienee kunnossa. Prkl. Mulla on onneks vielä takuu voimassa tossa ohjaimessa, muistaakseni.
Niin mun ongelma ratkes tuossa joku aika sitten kun laitoin kortin takuuhuoltoon. Totesivat testien jälkeen että viallinen kortti on ja laittoivat uuden tulemaan. Kortti kiinni ja heti alko näkymään tv:ssä kuva kunnolla ja hyvin näkyykin.
Miekii laitoin ohjaimen huoltoo, pitäs näitä aikoja tulla takas. Luulen et vika on siinä ohjaimessa, kohta nähdää..