Yritin päivittää pakettikoneeseeni näytönohjainta, ja valitsin jurrispäissäni otsikon mukaisen vekottimen. Saatuani näyttiksen aloin sitä innoissani asentelemaan, tuloksetta. Näyttö (HP w2207h) ei tunnista signaalia, ts. ei tee mitään kun kytken koneeseen virran. Olen kokeillut sekä HDMI että VGA -kaapeleilla (paketin mukana tulleiden adapterien avulla). Vaikuttaisi, että tietokone käynnistyy kuitenkin muuten normaalisti. Virtalähteen vaihdoin isompaan, 700-wattiseen, joten siitäkään ei pitäisi kiikastaa. Kaapelit olen tarkastanut tuhanteen kertaan, ja nyt alkaa loppua pikkuhiljaa ideat. Onko näytönohjain jo alkujaan romuna, vai olenko jättänyt jotain huomiotta? Sekin on hyvin mahdollista, koska en ole ihan vähään aikaan vaihdellut rautaa koneisiin, ja olen pudonnut hieman kehityksen kelkasta. Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Koneeni speksit löytyvät täältä (paitsi että omassa koneessani on prossuna AMD phenom 8400 triple-core processor 2.10 GHz ja muistia 3 Gt, alkuperäisenä näyttiksenä NVIDIA GForce 8500 GT ja käyttöjärjestelmänä Windows 7).
Kyllä. Tuulettimet hurisee ja ledit vilkkuu, näyttö ei vaan pelaa millään. Vanhalla kokoonpanolla toimii kuten pitääkin.
Ajureita en ole kerennyt asentaa, mutta niistä homma on tuskin kiinni koska näyttö pysyy pimeänä käynnistyksestä lähtien. Eli ei "herää" standby -tilasta ja valittaa "no signal" kun yrittää sitä saada päälle virtakytkimestä. Biosiin en ole myöskään koskenut, voisiko siellä piillä ongelman ydin?