Olen kuullut että P5NSLI emolevyssä esiintyisi ongelmia muistin määrää kasvatettaessa. Jos näin tosiaan on, onko ongelma mahdollista korjata biosin päivityksellä? Itse omistan juuri tuon emon ja siinä on tällä hetkellä 2x512 ddr2 667MHz muistia ja ajattelin iskeä koneeseen kiinni vielä yhden 1gigan muistikamman kiinni, mutta tuleeko tämä aiheuttamaan jotain ongelmia?
Voihan tuollainen aiheuttaakin ongelmaa kun kyseessä on dual channel emo. Siksi sinun olisikin ostettava kaksi 512mb kampaa eikä yhtä 1gb kampaa.
Kahdella muistikammalla ei siis pitäisi tulla mitään ongelmia? Onko muistin lisääminen käytännössä niin yksinkertaista että virrat pois->kampa kiinni->virrat päälle ja homma toimii vai liittyykö prosessiin jotain kikkailua biosissa tai muuta mukavaa minun ymmärrykseni yli menevää?
Muistikammat toimii kauneimmillaan juuri noin. Virrat pois, koppa auki, muistit kiinni *naks naks*, koppa kii, virrat päälle ja sit viel tarkista että tietokone löytää muistit. Tosiaan suosittelen että jos sinulla on nytten 2x 512mt niin osta samanlainen kokoonpano. En kuitenkaan sano etteikö se gigan kampa toimisi, ei voi tietää
itselläni kyllä oli tuolla emolla jotain muistiongelmia aluksi.. mutta saattoi johtua buffalon halpismuisteistakin. kone heitti aina irql_not_less_or_equal bluescreenin (joka viittaa muistivirheeseen) asia korjaantui kun nostin biosista muistien voltteja hieman
Mulla oli tuo sama BSOD, vaikka muistit vaati 1.8V ja laitoin niille sen 1.92V. Nosto yli 2V:n auttoi.