ASUS N7600GS Silent ja lämmöt

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi kooamas 20.03.2008.

1. kooamas

kooamas Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ostin ja asentin otsikon mukaisen (ASUS N7600GS Silent) näytönohjaimen ja lämmöt näyttäisi nouseva idlessäkin tuonne 66-68 asteen tienoille. Mitään hirveän rasittavaa käyttöä minulla ei koneessa ole, joten lämmöt on korkeimmillaan varmaan reilussa 70 asteessa.

Koneessani on kotelotuulettimena Nexus Real Silent 120 mm ja sen lisäksi ainoastaan powerituuletin, prossucooleri on passiivinen (Ninja).

Millaisia lämpöjä näillä passiivijäähdytteisillä korteillä yleensä mittaillaan, ovatko mainitsemani arvot normaaleja vai liian korkeita? Vanhalla ohjaimella (GF 6600LE) arvot huitelivat 45-50 asteen tienoilla.

2.  
  3. morotzky

morotzky Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nvidian gput kestää 140 astetta äärimmillään-eli lämpösi ovat samat eli normaalit kuin mun MSIssäkin. (Passiivi sekin)

Viimeksi muokattu: 20.03.2008
  4. kooamas

kooamas Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok, hyvä tietää, kiitoksia! Hieman vain ihmetytti tuo kun lämpö nousi yli 20 astetta siirryttäni aktiisesta ohjaimesta passiiviseen, mutta sen on siis normaalia.

Toinen kysymys: Kun koneen käynnistää, tulee oikeaan alakulmaan ilmoitus jostain SLI-jutusta ja kun sen sulkee, se heittää automaattisesti Nvidian sivuille ja SLI-ohjeisiin. Miten tuon toiminnon saisi pois päältä, minulla kun ei aikomusta laittaa koneeseen kahta ohjainta ja kytkeä niitä SLI-siltaan? Olen yrittänyt Nvidia control panelista ja desktop managerista, mutta ilman tulosta.

KMS

Jaa tämä sivu