Ongelma koneessa seuraava. Läppärin akku latautuu ainoastaan kun otan akun ja virtajohdon irti ja laitan ensin virtajohdon kiinni ja sitten akun. Tämä lataa akun täyteen. Mutta jos taas sammutan koneen tai pelkästään laitan kannen kiinni, niin latausta ei tapahdu. Kone oli juuri takuukorjauksessa jossa uusittiin emolevy. Mitä voin tehdä asialle itse?
Helpointa voisi ottaa yhteyttä takuukorjauksen tehneeseen liikkeeseen ja kysyä sieltä, mistä ko. käytös johtuu, mikäli samaa ei tapahtunut ennen korjausta. Oletko varma ettei akku lataannu "normaalisti" koskaan, ettei koneessa pyöri joku akunsäästösofta, joka alkaa ladata akkua vasta, kun sen varaustila on selvästi laskenut?
Kone oli Expertin kautta Ruotsissa 11pv korjauksessa. Olen kyllä koittanut vaihdella asetuksia virranhallinnassa, ei muutoksia. Olen antanut akun tyhjentyä lähes tyhjiin. Ainoastaan lataa kun otan sen akun irti ja sit virtapiuha kii ja akku sen jälkeen.
hei kone asus x53u ja hommasin tarvike akun. kun akun laittaa paikoileen lataa muutaman sekunnin ja sitten pysähtyy ja akun valo alkaa vilkkumaan. voisko joku viisaampi neuvoa mitä teen?