Eli kyseessä on tuo näytönohjain: http://www.itwebbuy.net/i/80997/1.htm Onko kannattava ostos? Muu kokoonpano: Emolevy: Asus A8N-SLI Prosessori: AMD Athlon 64 3700+ (Socket 939) Boxed Muisti: 2 x 512 Mt, 400 MHz DDR Kotelo: Antec Sonata II Piano Black -miditorni Kovalevy: Maxtor DiamondMax 10 250Gt Kannattaako kyseinen näytönohjain hankkia kokoonpanooni! Vai olisiko jotain saman hintaluokan parempia ohjaimia? TV-OUT on ehdoton!
Tuossa hintaluokassa olisi tämä myöskin hyvä vaihtoehto, nopeampi kuin 6800 GT ja etenkin jos saat kellot nostettua Platinum Editionin tasolle: http://www.verkkokauppa.com/?page=h...php?path=haku&link=mbnet&query=15261&search=1 Yksi huono puoli tosin on että SLI-ominaisuus jää sitten käyttämättä, se kun on GeForcejen ominaisuus. En tosin tiedä oliko tarkoituksesi toista 6800GT:tä edes laittaa Tuo Radeon ei myöskään sisällä Shader Model 3.0-tukea, yltää 2.0 asti joten jotkin tuota uudempaa tukevat pelit saattavat näyttää hieman huonommalta, mutta erot varmasti erittäin pienet. GeForceille on kyllä aika hyvin onnistuttu optimoimaan pelejä, Quake 4:t sun muut joten sitä voi kans miettiä yhtenä tekijänä. Yleisellä tasolla tuo 850XT siis kuitenkin nopeampi. EDIT: Tähän väliin voisin kysyä: Taannoisessa MikroBitissä sanoittin F.E.A.R-pelin SoftShadows ominaisuuden vaativan pirusti ohjaintehoa ja käytännössä jumittavan koneen. Testaajalla oli juuri tuo tehokas x850 XT, itse kun pistän tällä huomattavasti heikommalla GeForce 6800:lla sen ominaisuuden päälle, ei se notkauta pelin pyörimistä mihinkään suuntaan, hienommalta kylläkin näyttää. Näkyykö tässä Shader Model 3.0-tuki ?
voi johtua SM.3.0:takin, mutta luulen että enemmän siitä että siinä testissä oli tuon ohjaimen takia ollut asetukset lähempänän kaakkoa, ehkä liiankin lähellä ja sitten vielä tämä lisäominaisuus, niin rupesi tökkimään. edit. itse myös ostaisin tuohon hintaan x850xt, tai club3d 6800GT, hintaan 242€.
Niin...kun tätä olen miettinyt...onko SLI-ominaisuus "hyvä"? Onhan se toki hyvä,mutta saako kahdella näytönohjaimella paljonkin koneesta lisää irti? Toisen näytönohjaimen hankkiminen olisi ajankohtaista tosin vasta ehkä vuoden päästä... Joten kannattaako valita x850xt ja emoksi SLI:tä tukematon? Rahaahan siinä säästäisi...ainakin nyt... club3d 6800GT kiehtoo kyllä kovasti...
No,eihän sitä normaali pelaajat mitään SLI-emoa/2 näyttistä tarvitse...Mutta,jos karkkimarkkeja metsästää niin sitten.Ei sitä nopeusetua niin paljon ole...Että se jotenkin erityisesti pistäisi silmään.Jos muutenkin on nopea näytönohjain.
Eiköhän tuo DFI NF4 Ultra-D ois aika kova sana...Itse meinaan laittaa semmoisen kunhan saan aikaiseksi...Jimms PcStoressa oli jotain 139 euroa muistaakseni... EDIT:Niinpä on näköjään vieläkin,tuosta Mbnetin hintaseurannasta kun valitsee oikeastaan minkä tahansa 100 euron,tai yli emon...Kaikki hyviä.
Itse katselin Asus A8N-E -emolevyä! Hintaa verkkokaupassa 105,90,- Taidan kallistua tuon puolelle, ellei joku nyt sitten tyrmää ideaani täysin!
Olihan se yli 100 emo.Niinkuin äsken kirjoitin...kaikki 100,ja yli ovat hyviä hintaseurannassa.Et sinä mitään huonoa kauppaa tee jos ostat tuon Asuksen.Onhan tuo DFI kuitenkin aikalailla hinnalla suolattu lätyskä.
Jep, eli seuraavanlainen kokoonpano menee verkkokaupasta tilaukseen tässä kohta... Emolevy: Asus A8N-E Prosessori: AMD Athlon 64 3700+ (Socket 939) Boxed Näytönohjain: Connect3D Radeon X850XT 256MB DDR+DVI+TV OUT Muisti: 2 x 512 Mt, 400 MHz DDR Kotelo: Antec Sonata II Piano Black -miditorni Kovalevy: Maxtor DiamondMax 10 250Gt Hintaa paketille tulee rapeat 900,-
DFI on erittäin hyvä merkki ja kellotuksessa ei parempaa olekkaan, tuohon on pakko kommentoida ettei muka pelaajat SLI ominaisuutta tarvitse, pelaajathan nimenomaan sitä tarvitsevat. FEAR ei esim toimi millään tämän hetken ohjaimella täysillä jos ei ole SLI ja meinaatteko että fear on kovin peli mitä tullaan tekemään ? Asus A8N-E on hyvä emo ja niin on 6800GT korttikin mutta vuoden päästä on jo aika ostaa toinen samanlainen kortti rinnalle. Mutta tuo X850XT on 250€ hintaluokkaan kyllä 6800GT ohjainta nopeampi ja sen saa kellotettua Platimun Editionin tasolle. Tämä siis minun mielipiteeni ketään mollaamatta.
mutta jos toisen kortin on ostamassa vasta n. vuoden päästä niin sli:ssä ei MITÄÄN järkeä! siis silloin kun myy vanhan kortin niin saa halvemmalla kortin joka on nopeampi kuin ne kaksi "vanhaa" sli:ssä. on tuo sli aika perseestä kaikin puolin niille joilla ei ole laittaa 1200€ näyttiksiin... siis pitää asua kaivarissa tai westendissä.. eli siis osta vaan noi osat mitä oot kattonu, toi emon on mun mielestä paras hintaluokassaan, ostin tommosen serkulle kuukaus sitte. muutenkin tulossa tosi hyvä paketti! edit. siis sli ihan ok, jos ostaa samalla kaksi parasta, esim. kahta seuraavaksi parasta ei kannata ostaa... saati sitten tuo myöhemmin oston "idea"...!
Dietka ei huomannut lukea tarkemmin..."No,eihän sitä normaali pelaajat mitään SLI-emoa/2 näyttistä tarvitse."Kyllähän itsellenikin kelpaisi pari näyttistä mutta,halvemmalla pääsee kun ostaa yhden kunnon ohjaimen.