Tilasin kyseisen näytönohjaimen ja haluaisin tietää 'parhaat' ajurit mitä olette käyttäneet ja kellotuskokemuksia vakiojäähyllä ? Onko moni saanut kaikki piiput auki ?
Tuo XT on käytännössä sama kuin LE. Itselläni on tämä Gainwardin versio tästä, piiput aukesi 12/6 eli perus-6800 kortiksi taipui, Windowsissa tulee 16/6 häiriöitä joten that's it. Tämä kortti kellottuu Ydin: 370 / Muisti: 900, mikä on aika hyvin ottaen huomioon tämän kortin heppoisen jäähdytyksen ja tämän masiinan itsensä huonon jäähdytyksen, tuossa Asuksen versiossa lienee parempi jäähy ainakin... Parhaiksi ajureiksi olen itse havainnut ihan ne perusajurit, joissakin peleissä muutama frame tuli enemmän Xtreme-G -ajureilla, joissakin peleissä sitten taas häiriöitä grafiikassa.
taitaapi parhaat olla ihan noi uusimmat forcewaret, ja niistä ehkä jos haluaa, niin XtremeG modifioidut. eli 84.21 on se uusin ja hyvin on kyllä pärjännyt kun olen kokemuksia lukenut foorumeilta. nopeus ja kuvanlaatu pitäisi molemmat olla huippu luokkaa! http://www.tweaksrus.com/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=127&Itemid=41/ tuolta toi "84.21 v2" -setti.
millasia lämpöjä on ollut, mulla <350/780 12/6 ja 15min hakkasin cod2:sta niin 72, siis tuntuu ihan surkeelta toi tuuletin, rivatunerissa näyttää että käy noin 14% teholla tuo tuuletin, joskus aiemmin kävi 16%, saakohan sitä säädettyä, pitäiskö hommata uusjäähy vai onko tossa jotain vikaa kun nousee niin korkeelle lähes vakiona.
voihan sen tuulettimen laittaa vaikka 100% teholle, jos on tehoton! tosiaan rivalla voi säätää. lämmöt mulla oli samaa luokkaa kun oli vakiosiili, mutta nyt on zalman. kortti on siis kaikin puolin muuten sama, paitsi nimeltään.
rivatuner näyttää että olisi muka 100%:sesti käytössä, mutta koneen käynnistyessä pitää se huomattavaa ääntä ja sitten hiljenee, eli enpä usko että oikeasti on täysillä, mutta en siis saa säädettyä, ei millään huvittaisi ostaa arctic cooleria maksaa varmaan joku 30e+.
arctic cooler aika lailla paska! saman hintanen vf700 on saman hintanen, ja tehokkaampi ja hiljasempi! vf900 maksaa reliu 30€ ja tehokkain! http://www.soneraplaza.fi/tietokoneet/artikkeli/0,2998,h-9100_a-269585,00.html
No nyt sitten kokeilin Rivatuner v2.0 RC 15.8 ohjelmistolla avata putkia Asuksen 6800XT:stä eikä onnistunut ensimmäinenkään, Aluksi yritin 16/6 ja boottaamisen jälkeen käynnistyi windowsiin normaalisti, mutta 3dmarkissa ja peleissä tuli helvetin pahoja häiriöitä. Noh sitten 12/5 ja sama ongelma. Vakiona toimii hyvin mutta en sitten tiedä mikä mättää..onko mahdollista että ei aukea yhtään Poweri on vain 300w että antaakohan ees täysiä tehoja kortti muutenkaan. Muuten olen kyllä erittäin tyytyväinen, olihan tuo Geforce2Ti jo aika vaihtaa, 5 vuotta kerkesi käytössä olla ja ihan hyvin vielä taisteli monessa pelissä, mutta nyt pelit on jo karkkia silmälle :] EDIT: Ainiin! olisi kyllä ylimääräinen ATX 420w poweri mutta 24pin liitännällä ja emossa vain 20pin, löytyisiköhän mitään ratkaisua jotta saisi kytkettyä sen tähän emoon. Jotain adapteria tai jotain ?
Siinä siis defaultnäkymä: (erinäköinen kuin esim muropaketin 6800 modausohje-artikkelin kuva) EDIT: Haa, sain powerin vaihdettua ja ihme kyllä 12/5 piiput toimii nyt moitteetta ainakin tähän mennessä. Myöhemmin lisää tuloksia 3dmarkista. 05:sta tuli vakiopiipuil reilu 2500. Prossu nyt: ~1.7 voltilla, 15x133.6Mhz FSB ja Bus Speed 267.3Mhz @ ~2004mhz Muistit: 1024MB (2x512MB cl2.5) DDR Single, 133.6Mhz = FSBRAM 1:1 ja CAS Latency 2.0 Näyttis: 300/700 ja 12/5 piipuil
Ai sulla vaikutti powerin vaihto noin? Hmm... itse suunnittelin nostavani tämän näyttiksen jännitettä jotta sais coren menemään ~400mhz tuntumille, nyt kestää max. 370mhz. Katsoin sitten noita BIOSeja ja huomasin että Gainward käyttää alempaa jännitettä kuin esim. Leadtek, jonka korteista ilmeisesti aukeaa useimmiten täydet 16/6 ja nyt kun sullakin tuo virtapuolen säätäminen tuotti parempaa tulosta, niin onnistuiskohan tässäkin avata vielä ne 4 pxiel-pipeä nyt kun ne avaa, tulee Windowsissa pieniä häiriöitä esim. Käynnistä-valikon avaamalla, mutta Windows ei crashaa kuitenkaan ja 3D Markin saa pyörimään loppuun, joskin niiden häiriöiden kanssa...
Ilmeisesti juu, ihmettelin samaa. Tekemällä oppii Itselläni ei ollut sillä huonommalla 300w powerilla mitään ongelmia windowsissa, siis piippujen noston jälkeen mutta esim 3dmark oli aivan kaameaa mössöä ja yhtä peliäkin kerkesin testata ja sama homma. Taitaa se virta aikalailla vaikuttaa esim tässä tapauksessa piippujen nostoon( kortin huonon virran saannin takia?!)
tolla virtahommalla ei ole mitään merkitystä siihen piippujen aukeamiseen! näin ainakin muistan tulkinneeni sikarippaa, joka on aiheeseen todella perehtynyt tyyppi. kirjoittanut esim tämän ohjeen: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=59391 ja on siis todellinen Tietäjä. vieraillut myös afterdawnissa: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/268280 on varmaan käyny vaan niin että vinkkae ei ole myöhemmin powerin vaihdon jälkeen huomannut niitä virheitä jotka ovat ilmeisesti todella pieniä. ei siis wk:n liikaa kannata haaveilla tosta piippujen 'lisäaukeamisesta". *pahoittelut* edit. en sitten kyllä osaa tota vinkkaen tapauksen 'loppua' selittää mitenkään...
Joo SikaRipan voin kyllä minäkin todeta olevan osaaja, konkkamodi kun pelittää hyvin edelleen Noista virrroista, epäilyttää kyllä tuo jännite. Jotkut ovat pystyneet, mitä googlettanut olen, avaamaan nuo kaikki piiput kun ovat alikellottaneet korttia hieman (muistit joku laitta 600mhz:iin, kumma jos se vaikuttaa) normaalikelloilla ei kuulemma ole auennut. Vinkkae:nkin homma kyllä tukisi sitä väitettä että virtaa säätelemällä voisi teoriassa olla mahdollista, onhan sitten myös niin että ne piiput todella voivat olla rikki ja suurimmassa osaa tapauksissa näin juuri on... pitää kokeilla tässä joskus, kun viitsii
Joo eihän se virransaanti siihen voi vaikuttaa, mutta en kuitenkaan mitään säätänyt ja yhtäkkiä isot häiriöt hävisivät avatessa 12/5. Ehkäpä joissain tietyissä peleissä tulee muutaman pienen pikselin särö johonkin nurkkaan, vaan eipä haittaa kuin suorituskyky näytti nousevan roimasti. Eikä tässä mitään pilkkua nussita, 16/6 ei onnistunut sitten mitenkään. Ihan tyytyväinen olen että edes ensimmäiset aukesivat. Nyt 12/5 ja kellotin 330/760Mhz niin nousi seuraavanlaisesti. Eli ~500pojoo ja lämmöt näyttäis pysyvän viel kurissa. TOSIN antohan toi prossu nyt 2005Mhz kun taas aikasemmin 2004. Ja 05 tulokset Smartdoctor:
offtopic: Vinkkae, noita feature testejä ei tarvitse ajaa saadakseen 3dmarkit!! näin siis ainakin 03 ja 05 testeissä. ihan vaan kun vaikuttaa siltä ettet tiennyt, niin 'valotan'
Jaahas, nähtävästi kaikki pelitestit vaan niin saa vielä pisteet ruutuun. Mutta eipä tuo tuskin tulokseen vaikuta vaan aikaan