Assassin's Creed 1 kaatuilee

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi Storyteller 07.10.2014.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Storyteller

Storyteller Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Terve!

Olen hommannut jo jokusen aikaa sitten AC1/AC2 tuplapakkauksen, eli minulta löytyy siis pelistä fyysinen kopio. Ongelmani on että peli kaatuu täysin randomisti kesken pelailun suoraan työpöydälleni.

Olen kokeillut seuraavaa:

- Poistaa kokonaan, kaikki tallenteet, yms. ja asentaa uudelleen. Ei auttanut.

- Poistamisen jälkeen antanut koneen asentaa kaikki turhatkin Windowsin päivitykset.

- Luin netistä, että joillekin auttaa blokata tietyt IP osoitteet tai sitten ottaa nettipiuha irti. Nettipiuhan otin irti ja pystyinkin pelaamaan reilu puoli tuntia, jonka jälkeen peli kaatui, mutta tällä kertaa ilmoitti, että lakkasi toimimasta. Ei kuitenkaan mitään enempää. Koitin blokata myös noita IP osotteita, mutta se ei tuntunut vaikuttavan mitenkään.

- Ladata päivityksen manuaalisesti ubisoftin sivuilta, mutta se ilmoittaa, että päivitys on tarkoitettu 1.0 versiolle ja minulta löytyy jo tuo 1.02 versio. Eli pelissä on automaattinen päivitys.

- Käynnistää peliä Windows Vista Service Pack 2:lla, koska steam foorumilla joku oli kirjoittanut, että tuo toimi hänelle AC2:en ongelmien lopettamiseksi. Ei toiminut itselläni AC1:en parissa.

- Olen tarkastanut myös näyttiksen päivitykset ja näyttäisivät olevan ajantasalla.

- Kokeilin blokata AC1:en directx10 version ainakin firewallista, mutta ei tuottanut tulosta.

Olen itseasiassa nyt googletellut ja pyrkinyt löytämään ratkaisua ongelmaan, mutta mikään ei tunnu toimivan. Ilmeisesti suhteellisen monella kuitenkin on sama ongelma ja kaikille näyttäisi toimivan hieman erilaiset konstit. Jotkut eivät yksinkertaisesti ole löytäneet ratkaisua ongelmaan.

Kaikki muut pelit toimivat koneellani täysin moitteettomasti (esim. Far Cry 3, Diablo III, Batman: Arkham Origins).

Vielä sellainen, että joskus kun peli kaatuu suoraan työpöydälle Windows kysyy haluanko vaihtaa Windows värimallin tavalliseen parantaakseni suorituskykyä, tai jotain sinnepäin. Ei ole hajuakaan mitä tuo tarkoittaa, mutta olen antanut Windowsin vaihtaa tuohon värimalliin, eikä sillä ollut vaikutusta.

Tietokoneeni:

Windows 7 Home Premium 64 bit (Service Pack 1)
    AMD FX(tm)-8320 Eight-Core Processor 3.50 GHz
    8.0 Gt RAM
    GeForce GTX750
    1920x1080, 60 Hz

Viimeksi muokattu: 07.10.2014
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu