asiakkaan tyytyväisyys vai lähettäjän moka?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi petkyron 06.10.2004.

  1. petkyron

    petkyron Member

    Liittynyt:
    30.08.2004
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitä jos sattuisi sellainen tilanne että verkossa (saksalainen) toimiva kauppa, joka toimii ennakkomaksuperiaatteella(rahat tilille => paketti postiin) lähettää kaksi kappaletta vaikka alun perin maksu on suoritettu yhdestä kappaleesta.
    Miten tämänkaltaisessa tilanteessa tulisi toimia?
    Rehellinen kansalainen varmasti ilmoittaisi sähköpostitse asiasta.. mutta eihän se ole mikään velvollisuus.. vai onko?
    Jos kerta asiakas on tyytyväinen tuotteeseen niin eihän sitä sitten palauttaa täydy?!?!?

    Jos teille on antaa omakohtaisia esimerkkejä niin hyvä???
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Ne voi vaatia sitä takaisin jos huomaavat virheensä.
     
  4. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Ihan miten omatuntos ja moraalis asian haluaa käsitellä..
    Asiasta tietty kuulus ilmottaa kyseiseen firmaan ja sopia jatkotoimenpiteistä..varmaan palautus ilman kustannuksia.

    Toisen vaihtoehdon Agentti jo laittoikin...
     
  5. Rawman

    Rawman Regular member

    Liittynyt:
    20.02.2004
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    En tiedä meneekö hakuammunnaksi, mutta kuitenkin...

    Kävipä kerran niin päin, että kaupan kassa otti liian vähän pankkikortilla maksettaessa. Tiliotteesta huomasin, että tililtä oli veloitettu saman yrityksen toimesta kahteen otteeseen. Olivat saaneet täyden kauppasumman sillä tavalla kokoon.
    Tiedustelin yritykseltä, että millä oikeudella olivat "käyneet" tililläni ostosten maksamisen jälkeen, vieläpä vasta seuraavana päivänä? Mitään järjellistä selitystä en kysymykseeni saanut, jotain outoa muminaa tähän tapaan: "myyjällä on oikeus saada tuotteestaan oikea hinta"!
    Kuluttaja asiamiehen neuvomana joutuivat palauttamaan rahat tililleni, koska väärä laskutus johtui myyjän virheestä.
    Tässä kaupassa sain yhden ostamistani tuotteista ilmaiseksi.
    En tiedä voiko tätä soveltaa tähän tapaukseen, mutta tavallaan sama asia...
     
  6. n_r

    n_r Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    908
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu ja sitten kannattaa muistaa, että osto on tapahtunut Saksan lakien alaisuudessa toimivasta firmasta joten homma ei välttämättä mene kuten suomessa. Siis välttämättä. Noiden kauppojen sivullahan lukee minkä maan lakien mukaan toimitaan.

    Ymmärtääkseni ostajalla on velvollisuus, ainakin löyhä, ilmoittaa väärästä tapahtumasta myyjälle. Oli kyse sitten esim. kaupan kassalla tapahtuneesta virheestä.

    Mutta toisaalta ei kauppiaalla ole mitään asiaa jälkikäteen veloittaa korttia ellei asiasta ole erikseen sovittu. Esim. autonvuokrauksessahan voi valita veloituttaako luottokorttiaan vai lähetetäänkö lasku jos esim bensatankki on tyhjä palautuksen jälkeen tms...
     
  7. votka

    votka Member

    Liittynyt:
    22.08.2004
    Viestejä:
    99
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    no ei ehkä kannata palauttaa jos ne nyt ei rupea kyselemään sitä takaisin.
     

Jaa tämä sivu