Asiakaspalvelua?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi JlmRi 31.10.2005.

1. JlmRi

JlmRi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin muutama päivä sitten Palitin valmistaman Ati Radeon x700 256mb näytönohjaimen. Ostaessani ohjainta, kysyin sen kellotaajuuksia, mutta vastausta ei kerrottu selvästi. Ajattelin, että tuskinpa ne hyvin suuresti eri valmistajien kesken vaihtelevat, ja ostin ko. vehkeen. Asennettuani huomasin muistien toimivan 200mhz todellislla kellotaajuudella, vaikka esimerkiksi Sapphirella ne toimivat 350mhz nopeudella. Soitin liikkeeseen, ja sieltä kehotettiin tuomaan ohjain huoltoon. Huollosta sitten ilmoitettiin, että ohjain toimii oikein, ja nopeus on muisteilla 200mhz, mutta ramdac-kellotaajuus lisätään siihen (?!?!), joten muistit toimivat heidän mielestään 800mhz...:S Vein laitteen kotiin, ja varmistin asian että muistit toimivat hitaammin mitä muilla malleilla. Lopulta ehdotin liikkeelle vaihtoa ohjaimestani Sapphiren vastaavaan malliin, minulle sanottiin vain että pistä vahinko kiertämään ja myy se kaverillesi! En tiedä voiko liikkeen nimeä mainita, mutta aluksi mukava käyttäytyminen muuttui hyvin epäkohteliaaksi, kun minulle selvisi että asiat eivät ole ihan mallillaan? Pitivätkö he minua tyhmänä vai eivätkö itse tajunneet mitä selittivät? Mutta mitään en sieltä enää osta. Mitä olette mieltä?

2.  
  3. jarzaa

jarzaa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  4. perhana

perhana Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuossa nyt vaan pitää ottaa huomioon muutama seikka,
    ensinnäkin se, että näissä pc-komponenteissa on eroja eri mallien kesken niin paljon, että normaali myyjä ei millään voi tietää kaikkien ominaisuuksia.
    Toisekseen täytyy ottaa huomioon se mikä todennäköisesti ostopäätökseesi oli vaikuttanut, eli hinta, palit on yleensä saphirea edullisempi merkki ;-)

Loppujen lopuksi näissä asioissa asiakas itse on se joka lopullisen ostopäätöksen tekee, ja asiakkaan itse tulisi myös selvittää etukäteen mitä on ostamassa, eihän myyjältä voi edellyttää halukkuutta kaupanpurkuun vain siksi että asiakas jälkikäteen tulee katumapäälle ja haluaa vaihtaa ostamansa tuotteen toisen merkkiseen vain siksi että siinä toisessa merkissä on paremmat ominaisuudet.

Eri asia on jos tuotteessa olisi jokin selkeä vika, mutta muistien kellotaajuus ei ole mikään vika vaan ominaisuus joka tosiaan vaihtelee merkkien kesken, mutta toisaalta tuolla pienellä erolla ei käytännössä ole suurtakaan merkitystä.

Asiakaspalvelu kyllä muuten kieltämättä on hieman nihkeää ja hidasta joissain nettikaupoissa, mutta tässä tapauksessa minun mielestäni myyjän ei ole mitenkään pakko olla innostunut ja mielissään ajatuksesta että asiakas haluaa purkaa kaupan, tai vaihtaa toisen merkkiseen tuotteeseen...

Sitäpaitsi Palitin RAdeon x700 256mb kortin muistien ramdac kellotaajuudeksihan ilmoitetaan 2x400mhz jolloin käsittääkseni todellinen kellotaajuus on juuri tuo 200mhz... eli mikä siinä on väärin?

5. Limasika

Limasika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kunnon asiakaspalvelua todellakin :D Kaupan purku ehdottomasti onnistuu jos et ole tuotteeseen tyytyväinen ja tuote on uudenveroisessa kunnossa, että sen voi vielä myydä eteenpäin, oli liike sitten mikä tahansa. ( btw oliko liike Akiba, Mikromaja vai Gruz? :D)

6. JlmRi

JlmRi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis esimerkiksi Sapphirella muistien tehollinen kellotaajuus on 700mhz, ja Palitissa 400mhz, vai olenko ihan väärässä Sapphiren suhteen? Tiedän Palitin halpamerkiksi, mutta en ole koskaan kuullut että eri valmistajilla olisi noinkin suuret erot esim. juuri muistien nopeuksissa.. Ja vielä kun en itse ainakaan löytänyt miltään sivustolta noita Palitin muistikelloja. Joku varmaan löytää ja laittaa linkin:p Syy sille, että vaihto ei onnistunut (vaikka sanoin maksavani ne muutamat eurot siitä hyvästä, mitä olisi postimaksuista yms. tullut) , oli se, että olin kuulemma tilannut ko. ohjaimen. Kummallista kyllä marssin suoraan kauppaan tilaamatta mitään ja ostin sen suoraan hyllystä. Mutta tulipahan opittua kantapään kautta etten osta Palitteja enää ikinä, enkä käy eräässä liikkeessä.

7. JlmRi

JlmRi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    JA liike ei ollu mikään edellä mainituista:D

8. Jannejt

Jannejt Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    kannattaa opetella edit-napin käyttää ;-)
    tollanen nappi viestiboxissas.. -> [​IMG]

ja kuluttaja-asiamies auttaa jos koet itsesi huijatuksi ja haluat purkaa vaikka kaupan.. ja kuten jarzaa:n linkin esimerkissä niin kyllä se liikkeen nimikin tuli selville, ei suomessa tarvitse pelätä että poliisit hakevat kotoa jos julkistat liikkeen nimen.. ;-)

Jaa tämä sivu