Moi! Minulla on perus HP-pakettikone jossa on 4650-näytönohjain. Siinä on ollut alusta saakka mekaaninen vika, joten tuuletin ei lähde käymään automaattisesti, manuaalisesti kylläkin, mutta tämä kestää lyhyen aikaa (5min-2h) joten kortti käy bfbc2 pelatessa yli 100c. EN halua tuhota korttia ennen aikojaan, kun jää 2 koneeksi ( sitten 2kk jälkeen saan uuden koneen Sandy bridgen korjausten astuessa voimaan ). Olen katsellut halpoja VGA-näytönohjain tuulettimia Arctict Cooling Accelero L2 Pro VGA-cooleri ja Arctic Cooling Accelero S1 Rev.2 Kumpi sopisi paremmin ( molemmat sopii valmistajien mukaan ) , onko noita vaikea kiinnittää? olen tuon avannut ja pistänyt kokoon tuon nykyisen tuuletin höskän. Onko tässä järkeä, alentaisiko lämpöjä näyttikselle, millä ei ole periaatteessa mitään jäähdystystä? Hiljentyisikö
S1 on reilusti tehokkaampi ja hiljaisempi, jos siihen laittaa 120mm (800rmp) tuulettimen. Passiivisena jäähdytysteho ei välttämättä riitä huonosti tuulettuvassa kopassa. S1 kuitenkin vie huomattavasti enemmän tilaa kuin tuo L2, sivu- että pystysuunnassa. L2 on taas halvempi, ja riittää hyvin jäähdyttään tuota kortia. Lisäksi se vie paljon vähemmän tilaa kotelon sisätlä. Jos päädyt tuohon ostamaan tuon S1:n, varmista että se mahtuu koteloon. Hiljenee huomattavasti ja lämmötkin tippuvat melkein puoleen. Jäähy on helppo kiinnittää. Itselläni on tuo S1 Rev.2.
Selvä. Kiitos vinkistä Tosin pidän koteloa auki ( 1 sivu auki), ettei kaadu koko höskä pelatessa L2 olisi tosiaankin aika halpa, ellei S1 riitä sellaisenaan, taidan ottaa tuon L2, koska tulisi noin 8e lisähintaa noista S1-tuulettimista. Hiljaisuudesta ei väliä, vain jäähdytysteho. sitten voisi ehkä sulkeakin kopan Pitäisi kait mittailla, että mahtuuko, uskoisin kyl et mahtuu, L2 näyttää kuvissa aika pieneltä!
Jos hiljaisuudella ei ole mitään väliä, niin silloin L2. Ja kyllä se koppaan mahtuu, mistään isosta jäähystä ei ole kyse . S1 rev.2:den asennus voi tuottaa hankaluuksia jos emolevyssä on muita kortteja PCI-väylissä. Noi turbomodulet on joillakin melko äänekkäitä, siksi 120mm 800rpm tuulein olis parempi. Edit: http://keskustelu.afterdawn.com/t.c...hd_5770_accelero_l2_pro_asennusohjeet-820601/