Juu lueskelin noita muiden asennusongelmiin liittyviä viestejä ja näyttäis siltä että muut on sentään saaneet os:n asennettua...itse olen laitellut xp:tä hitaisiin ja pienilevyisiin koneisiin ilman ongelmia monen monta kertaa mut nyt ei onnistu; blue screeniä heittää kehiin asennuksen jälkeen ja sanoo että IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL, välillä taas että NTRDL puuttuu. välillä sanoo että kovalevy vioittunut (on kyllä aiemmin toiminut ok), välillä herjaa tiedostojärjestelmästä (olen alustanu sekä fatiksi että ntfs:ksi), käyttiksen latauksen alkaessa käynnistyy vaan uudelleen ja jää silmukkaan. piuhat olen tarkistanu ja jumpperit ok. ilm. kaksi laitetta jakaa saman keskeytyskanavan... tai sitten ei. kaikki vinkit tervetulleita!
Voisi olla levyongelma. Koetapa ajaa recovery consolessa checkdisk, josko se jotakin löytäisi. Onko tuossa samassa kokoonpanossa ollut aikaisemmin XP? Itselläni nimittäin sinänsä toimivat emolevy ja näytönohjain eivät keskenään suostuneetkaan yhteistyöhön, vaan XP:n asennus kaatui joka kerta juurikin tuohon irqljnelitaniaan aina kun asennusohjelma alkoi masentamaan näyttiksen ajuria.
Eipä ole ollut XP:tä aiemmin tuossa koneessa, vastaavanlaisissa ja huonommissa kylläkin olen saanut toimimaan, moitteettomasti... Ongelmana onkin se, etten pääse konsoliin asti, asennus kaatuu välittömästi kun kone yrittää käynnistyä uudelleen -itse asiassa asennus ei ole kertaakaan mennyt loppuun asti, koska siinä vaiheessa kun windowsin pitäisi normaalisti käynnistyä ensimmäistä kertaa ja määrittää asetuksia, kone heittää bsod:ta niskaan... vikasietotilaan ei pääse koska asennusohjelma ei toimi vikasietotilassa. ehkä vehkeessä sitten vaan on viallinen kovo tms... aika kuumana käy myöskin, uudelleenkäynnistys voisi johtua myös siitä. Kiitti kuitenkin vastauksesta vaikkei se taida tässä tapauksessa auttaa :")
Luulisi sinne recovery consoleen pääsevän, kun tuuppaa XP:n asennusprompun koneeseen ja sitten asennusohjelmasta valitsee sen vaihtoehdon. Eli ei anna sen koneella mahdollisesti olevan epäonnistuneen asennuksen edes yrittää käynnistyä.
juu ongelma poistui kun irrotin äänikortin... kiitos kaikille vastauksista, auttavat varmaan tulevaisuudessa jos ja KUN tulee vastaavanlaisia ongelmia