1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

artikkeli?

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi zilli 17.06.2003.

  1. zilli

    zilli Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2003
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mites nyt kun haluaisin nimen omaan saada dvd:n varmuuskopioitua kahdelle cd:lle ac3 äänillä ja kiinteällä tekstillä? voisiko tästä tehdä artikkelia vai onnistuuko jotenkin helposti vanhoja yhdistelemällä? mitä softia pitää käyttää? miten homma eroaa jos kuva suhde vaihtuu? eli onko iso ero 16:9 ja 4:3 suhteissa olevien leffojen tallennuksessa? Olen aika käsi jos ei ole ihan perin pohjaista ohjetta asiaan. :/ Ylläpidolle kiitos hyvistä artikkeleista ja yleisesti sivusta! ja tosiaan ne sais olla divx muodossa siiten kahdella cd:llä
     
    Viimeksi muokattu: 17.06.2003
  2.  
  3. Lumikki

    Lumikki Regular member

    Liittynyt:
    15.06.2003
    Viestejä:
    418
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikö tuolla afterdawnin artikkeleissa ole aivan suoraan vastaus kysymykseesi, heti ensimmäinen suomenkielinen ohje?

    Minusta se on ihan sama kumpaa muotoa käyttää 16:9 tai 4:3, se ei vaikuta pajon mitenkään leffan tekoon. Itse käytän mieluiten sitä mikä on alkuperäisessä lähteessä. Esimerkiksi jos rippaan leffan SmartRipper softalla niin katson sen tekemästä *info.txt tiedostosta että mitä siellä on "Aspect ratio:" kohdassa.
     
  4. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
  5. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
  6. zilli

    zilli Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2003
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mutta se teksti.. tota ohjetta lukiessani kohdassa tekstin lisääminen se otetaan tiedostoihin mikä ei mielestäni ole mukava.. :( tietenkin jos ei muuta vaihtoehtoa ole. asiasta hiukan poiketakseni. eikös windzen media palyer näytä tekstit jos ne on nimetty täysin samalla nimellä kun itse leffa?
     
  7. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    näyttää
     
  8. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    hei, miksen pysty muokkaa vanhaa viestii..käyttäjätunnus & salasanaki on joka viestiin kirjotettava uusiks??..ärsyttää

    no, back to bisnes eli

    siis mitä, häh? mikä tos mättää?
    Lopputuloksena saat leffan kiinteillä teksteillä, eikös se ollu tarkotus. Käännön jälkeen voit delettää kaikki muut filet paitsi tietty ite leffan
     
  9. zilli

    zilli Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2003
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No sitten se on hyvä.. kun en lukenut ohjeita loppuun asti.. :) jäin siihen tekstin rippaus kohtaan ja luulin että ne jää niihin .sub ja .idx tiedostoihin..
     
  10. Lumikki

    Lumikki Regular member

    Liittynyt:
    15.06.2003
    Viestejä:
    418
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo, en itsekään tajua että miksi siinä ohjeissa käytetään AC3:a, mutta luulen että sille on joku syys. Itse kuitenkin valitsen siellä Encoder kohdassa "add job" jutussa sen audio kohtaan MP3 avarage bitrate. Tai jotain tuohon suuntaan, jolloin se kääntää äänen MP3:ksi ensimmäisenä työnään.

    Itse teen tämän lähinnä siksi että MP3 vie vähemmän tilaa kuin AC3, jolloin itse videolle jää enemmän ja saadaan parempi kuvanlaatu.
     
  11. zilli

    zilli Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2003
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no minä käytän AC3 ääniä surroundin saamiseksi.. ainakin itselläni AC3 äänet tulevat 6 kanavasta ja käsittääkseni MP3 tulee vaan kahdesta, mutta toi teksti mietityttää vieläkin, kun lopussakin tossa artikkelissa sanotaan että "Mikäli lopputulos näyttää hyvältä, voit polttaa tiedostot CD:lle. Luonnollisesti kunkin CD:n AVI, IDX ja RAR tiedoston tulee olla samassa kansiossa, jotta DirectVobSub löytäisi tekstityksen." joten eihän ne sillon ole siinä kuvassa kiinteästi!
     
    Viimeksi muokattu: 18.06.2003
  12. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    AC-3 ääni on digitaalista ja paljon parempaa, eiköhän se selitä asian :)
     
  13. Lumikki

    Lumikki Regular member

    Liittynyt:
    15.06.2003
    Viestejä:
    418
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos.

    Tuo selittää sen miksi jotkut käyttää AC3:sta. En pysty auttamaan tekstityksien suhteen, kun en käytä omissa rippauksissa mitään tekstitystä. Mutta olen samaa mieltä että tuolta se vähän vaikuttaa, eli että ne eivät olisi kuvassa. Selvästi ohjeissa puhutaan erillisestä tiedostosta.
     
  14. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Juu, ko. oppaassa ei "liimata" tekstejä kuvaan kiinni. Tuo metodi mahdollistaa useamman tekstityksen valinnan leffaan..
     
  15. zilli

    zilli Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2003
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no osaisko joku neuvvoa tohon ohjeeseen lisää sen verran et missä välissä ja miten se teksti siihen liimattaisiin?
     
  16. zilli

    zilli Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2003
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    nyt tuli lisä ongelma minkä te varmasti kerrotte helposti.. :) kun gordian knot:ia käytän ja toteutan tuota artikkelin ohjetta ja harjotteleen rippausta, niin kohdassa Bitraten laskeminen tulee eka ongelma.. "Samalla aukeaa esikatseluikkuna. Etsi liukuvalinnalla kohta, jossa tekstitykset alkavat, ja paina Set Credits Start-nappia." tekstitykset? tarkoittaako ne ihan leffan alkua kun tulee ensimmäiset puheet vai loppu tekstejä niin kun ohje seuraavassa lauseessa antaa ymmärtää? Kiitoksia paljon jollekkin kun viitsii vastailla avuttoman tyhmiin kyselyihin.. :)
     
  17. Lumikki

    Lumikki Regular member

    Liittynyt:
    15.06.2003
    Viestejä:
    418
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Luulen että sillä tarkoitettiin lopputekstejä. Kai idea on että lopputekstit pakataan voimakkammin, vievät näin ollen vähemmän tilaa. Itse ohitin koko vaihtoehdon turhana ;-)
     
  18. zilli

    zilli Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2003
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ok.. se homma hoitu, nyt toinen ongelma taas edessä.. :/ kun asetetaan audio A kohtaa niin voi joko laittaa 448kB/s tai hakea sen .ac3 tiedoston sieltä mihin dvd2avi sen tallensi.. ei sitä ole missään vaikka kaiken tein niinkun ohjeissa.. ja haluaisin tosiaan valita sen tiedoston koska ohjeessa luki että se on tarkempi..
     
  19. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    se tarkottaa et lopputekstit pakataan huonommalla bittivirralla, jotta itse elokuvasta tulisi hieman parempilaatuinen.

    http://www.saunamaki.net/opiskelu/oppaat/divx/dvd2divx/ lisää ohjeita

    Ja "Resize Filter" kannattaa valita kohta "neutral bicubic" jottei tule ilkeitä vihreitä reunoja
     
  20. Lumikki

    Lumikki Regular member

    Liittynyt:
    15.06.2003
    Viestejä:
    418
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se ac3 tiedosto tehdään aika alkuvaiheessa. Ekalla, eli ripping sivulla oli oikella puolella se avi muunnos. Kun olet pääsyt ohi sen vobin ikkunan, laita valikosta audio asetukset vain oikein niin se tekee sen ac3-tiedoston.

    Itse valitsin sieltä sen ekan framen, jotain demuxeja (mitä helkuttia sitten onkin =), dolby jotain, 48->44 muunnoksen (koska teen MP3-ääntä), sekä normalization äänelle 100%.

    En pääse nyt katsomaan asiaa tuo Gordian Knot työskentelee mun testejä. Yritän selvittää että mikä tuossa resoluutiossa oikein mättää.

    Joo, tuon softan oppimisessa menee hetki aikaa.
     
  21. zilli

    zilli Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2003
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No nyt tuli äänetkin .ac3 tiedostoon.. nyt niitä on jopa kaksi (kaikki raidat) kun pistin dvd2avi:n audio --> Dolby Digital --> Demux all tracks.. nyt täytyy vaan kuunnella että kumman säilytän.
     

Jaa tämä sivu