Mikä pakko ihmisen on ostaa yleensäkään tietokeelle tarkoitettuja kauittimia musiikin tai leffojen äänten kuunteluun? Itselläni on (ehkä liioiteltua) AudioPro:n Stage 6:set, halvat(?) (n.420E) musiikkia ja leffoja varten (ja hyvinhän tämä on toiminut.. Varmasti saa häädön kämpästä jos haluaa..) Tietokoneen muita ääniä varten Philipsin kaksi satelliittia ja pikku subu..
Katsos kun toisilla ne kajarit on tuollaiset purkit (tm) ja sitten keksitään että netistähän saa leffat ja musat, mutta esim. äänenlaatuun ei kiinnitetä huomiota, sillä leffojen laatu kun välillä on sitä ja tätä, eikä DVD ole tuttu käsite tälle sankarille. Jos kyseltäisiin ehkäpä huonojen kaiutinten omistajalta laitteidensa laatua, vastaus olisi "kyl nää mulle välttää" tai "näissä on loistava laatu" kun ei ole kuullut parempia. Ja sitten tämä sama henkilö nauraa termille "HIFI" ja sitten kysyy, että eikös se tarkoita sitä naurettavaa kalliiden laitteiden ostoa ja niillä elvistelyä. Toiset eivät tosiaankaan ymmärrä mitään äänenlaadun päälle. Sitten on tämä kasti, jolle äänenlaadulla ei ole mitään väliä kunhan on vaan "unks unks" ja ollaan niin kovia kun naapurin ikkunat helisee. Meitä on moneen kastiin, mutta osa ihmisistä tuntuu olevan vaikkukorvia joille kelpaa marketin halvin paketti radion äänenlaadulla.
Minulla on Creativen 5.1 kaiuttimet. Hyvä ja puhdas soundi mutta keskimmäisestä kaiuttimesta ei kuulu mitään. Keskimmäinen on Digitaalinen ehkä siksi mutta miten saan siitä kuulumaan jotain? Koska jos nyt viidet kajarit hankkii niin kyllähän kaikista haluaisi ääntä kuuluvan. :O
Tukeeko soittimesi 5.1 ääntä? Minulla oli sama ongelma ATI:n DVD-playerin kanssa, mutta johan rupesi kuulumaan keskikaiuttimesta kun vaihdoin PowerDVD:n uusimpaan versioon.
Jos tarkoitat että käytänkö WMP vai jotain muuta niin sillä olisi eroa. Käytän RadLight:ia joten ei siinä pitäisi olla ongelmaa. Leffat ovat DivX laatua KAIKKI (usko tai älä) että leffan laatua ei voi tinkiä mutta playerillako voisi olla eroja?
Itselläni on emolevyssä integroitu äänikortti jossa digitaalinen ulostulo. Siitä valokuitu digitaaliseen vahvistimeen (low-end mallia) ja sitten sellaset tuhat markkaa pari maksaneet venäläiset laatukaiuttimet.. Hyvin on pärjänny=) Tilasin erheessä hifi -lehdenkin, mutta täytynee perua kun jakso loppuu, eihän opiskelijalla ole varaa edes lukijapörssissä oleviin tuotteisiin..