eli siis olen ostanut joskus noin 5v sitten ton ratti systeemin joka maksoi ikavä kyllä noin 1000markkaa ja sit pelasin sillä ehkä noin 5kertaa ja nyt sit kun olen taas kiinnostunu autopeleistä niin en saa sitä millään asennettua windows xp professionaliin =( missä on ongelma kenties ajureissa ??? olen ettinyt jo päiväkausia enkä tunnu löytävän sitä oikeeta toivottavasti joku osaa jeesii koska mulla alkaa jo menee hermot. kiitoksia jo etukäteen kaikille.
Ja minkä merkkinen ratti on kyseessä? Käy valmistajan verkkosivulla katsomassa löytyykö sieltä uusimmat ajurit...
meet ohjauspaneeliin ja valitset sieltä peliohjaimet ja luot sinne uuden ohjaimen ...valitset niistä vaihtoehdoista sitte sen mikä kuvaa lähinnä sitä sun rattia. sitte vaan kalibroit sen ohjaimen niin pitäs toimii.
eli ratti on microsoftin valmistama ja olen kokeillut noita kumpaakin tapaa eikä kumpikaan pelaa. microsoftin sivuillakin on vaan ajurit windows 98:siin ja 2000:teen. eli onko muita neuvoja
Menet ohjauspaneeliin, kato että ratti on kiinni koneessa ja ratin johto seinässä, valitse peliohjaimet ja valitse Microsoft Sidewinder (automaattinen tunnistus) Jos toimii niin ole kiitollinen, jos ei toimi niin polje mielessäsi MS sinne mihin ei aurinko paista. Itellä on kanssa vanha MS:n Sidewinder Force Feedback Wheel ja (onneksi) toimii XP:ssä jollain XP:n paska-ajureilla. Tai no ei ihan, force ei nimittäin toimi. Tätä kyselin pari vuotta sitten MS:n tuotetuesta, vika on kuulemma XP:ssä, joka ei osaa ottaa vastaan ratilta tulevaa force-signaalia. (Öhöm, eikös ajureiden tehtävä nimenomaan ole auttaa laitetta ja käyttöjärjestelmää ymmärtämään toisiaan...) Meinasin haistattaa paskat sille tuotetukiäijälle kun joka lauseen välissä tuli myyntipuhetta "Jos ostaisit uuden ratin, MS:lläkin on nyt se kampanja, ja ratteja saa tosi halvalla" Tuohon päivään asti ihmettelin, miksi ihmiset vihaavat MS:ää, mutta sen jälkeen ymmärsin asian oikein hyvin.
Asennat ne windows 2000:sen ajurit sille ratille. Yleensäkkin 2000:sen ajurit ovat toimineet hyvin Xp:ssä ainakin minulla ellei Xp:n ajureita ole saatavilla. Ja on noita ongelmia muillakin valmistajilla. Itse jouduin ostamaan aikoinaan uuden ratin sen jälkeen kun directX7 julkaistiin. Siitä kun tuli yli herkkä sen jälkeen ja korjaavia ajureita ei tullut markkinoille. Loppukäteen se ei kuitenkaan haitannut silä oli hyvä syy päivittää "voima-aikaan". Ratin merkkinä logitech.