Aika ikävää, kun mihinkään ei tässä DVD-polttelussa taida voida luottaa. Polttimena on LG 4040B (A301) ja softana Nero 6.0023. Levyinä LynxDV:n Ritek Inkjet printable G04. Olen polttanut kymmenkunta (video)levyä nyt. Puolet +RW:lle ja ne toimivat oikein hyvin. Nyt aloitin tuhlaamaan noita Ritekkejä. Ensimmäinen toimi täydellisesti poltettuna 4x. Toinen jäätyy levyn loppupuolella esim. WinDVD:llä (pöytäsoittimella likainen levy -viestejä, jumiutumista ja pikselöitymistä). Kolmas poltettu vain 2x ja näyttäisi, äkkiseltään ainakin, toimivan, mutta auttavasti eli hemmetin hitaasti. Näkyy kuitenkin. Samoin neljäs. Testailin Neron transfer rate -testillä, RW:t ja ensimmäinen Ritek piirtävät oikein kaunista käyrää, viimeiset näyttävät hirveältä. Käyrä romahtaa viimeistään jo jossain 3,5 GB:n kohdalla. Kellään jotain ideoita, ehdotuksia? Esim. polttosoftan suhteen tai mitä tahansa muuta? En oikein ole luottavainen, että nuo loput toimivat yhtään sen paremmin. Kyllähän nuo _ehkä_ menevät leffakäytössä, mutta pitäisi vähitellen alkaa backupata dataakin. Ja muutenkin, jos en saa noita levyjä toimimaan paremmin, niin olisin voinut ihan yhtä hyvin ostaa jotain halpoja Princoja. Toivottavasti kämmään vain itse jossain, vaikka tekemällä virheen käyttää Neroa. Apuja? Anyone?
Oletko päivittänyt aseman firmwaren uusimpaan versioon? Nerollakin on ollut ongelmia varsinkin kuutosversiossa. Itse uskallan käyttää vain viimeistä viitosversiota sattuneista syistä
Firmware on käsittääkseni uusin, A301. Mutta ottaen huomioon, kuinka helppoa on löytää yhtään mitään LG:n sivuilta, tuskin siitä voi kukaan olla täysin varma... Niin sinäkin, Boulder, epäilet Neroa? Voiko ohjelma toimia epätasaisesti? Se on kuitenkin todistettavasti tehnyt välillä erinomaistakin jälkeä. Mutta mitä tilalle? Ohjelmat maksavat, ihan summamutikassa ei huvittaisi käydä kokeilemaan. Aivan, siis viimeinen viitosversio... mistähän sen vielä löytäisi?
Neron ongelmat on tainneet näkyä lähinnä niin, että soitin ei edes tunnista levyä. Joillakin asemilla on jotain yhteensopivuusongelmia Ritekin kanssa, eli tämäkin voisi olla kyseessä. Hitaampi polttonopeus voi auttaa, kuten huomasit. Ritekilläkin taitaa olla samoja vikoja kuin esim. Princolla eli taso vaihtelee aika rajusti. Jos urheiluhenkeä riittää, kokeile tehdä ImgTool Classicilla image siitä kansiorakenteesta, johon olet authoroinut DVDn ja polta tämä image DVD Decrypterillä. Näin pääsee ainakin kokeilemaan sen, onko Nerolla mitään tekemistä ongelman kanssa.
Olet itse käyttänyt Ritekin G03 ja G04 levyjä jo kohta kaksi vuotta. Levyni tilaan LynxDV:ltä eli samaa kamaa kuin sulla. Polttimena Pioneerin A03, A04 ja Sony DRU 500A. Frisbeitä on tullut pari kappaletta, kaikki muut levyt toimineet hyvin. Poltan sekä elokuvia että dataa levyille. Pari PS2 peliäkin on tullut backupatuksi kokeilun vuoksi, hyvin pelaa. Tuossa kannattaisi kokeilla Neron tilalla toista softaa. Jos käyttis on XP, olen kuullut siellä olevan jotain ongelmia polttojen kanssa, en nyt vaan saa muistiini mistä niistä luin. Väylän DMA asetuksilla oli jotain tekemistä niiden kanssa, jos oikein muistan. Itse käytän Sonyn polttimen mukana tullutta Recordnow MAX 4.5:sta, toimii oikein hyvin. Myös Nerolla olen muutaman backupin ottanut, toimii hyvin. Mutta toinen mahdollisuus on vain yksinkertaisesti polttavan vehkeen ja levyjen yhteensopimattomuus. Tätä esiintyy paljon. Esitäppäs kyselysi Lynxille (Ian vastailee mielellään) jossa kerrot koneesi speksit ja millä poltat jne. Hänellä voi olla tarkempaa tietoa onko kyseessä hardisongelma. Jos on, voit saada häneltä uudet levyt tilalle, heillähän on takuu noissa myydyissä levyissä. ++Pehu
Joo, en ole vielä ehtinyt kokeilla muilla ohjelmilla tai muuten säätää. Ehdin kuitenkin laittaa postia Lynxille ja tosiaan ihan kiitettävään tahtiin tulee noita vastauksia. Ian antoi ymmärtää, että LG ei ole ihan paras asema yleensäkään, että saattaa tosiaan olla paljon kiinni erästä. Minä sitten annoin noita sarjanumeroita ja Ian lupasi lähettää muutaman levyn toisesta erästä kokeiltavaksi. Jos toimii niillä hyvin, niin sitten suorittanemme vaihdon. Ilmoittelen miten asia edistyy. Toistaiseksi olen hyvin positiivisella mielellä tuon Lynxin suhteen, sen verran hyvin yritystä siellä taholla tuntuu olevan.
Kyllä mulla on ainakin LG polttanut kaikki kokeillut levyt tähän mennessä. Ja niitä on kyllä ollut monia. Ja nimenomaan Ritekit on ollu parhaita ainaki tuon DVD-Speed testin mukaan. Olen käyttänyt Ritekiltä Datawrite ja Datasafe levyjä eikä yhtään tuopin alusta ole tullut. Polttosoftana Nero. Päivitän tuonkin aina uusimpaan kun se ilmestyy. Niin ja 4x palanut myös kaikki.
Ei hemmetti, en minä ala käymään eri polttosoftia läpi. Ja muutenkaan koneen väylien yms. kanssa ei tunnu olevan ongelmia, kuten ei ikinä ennenkään ole ollut. Nyt olen poltellut Ricohin +RW-levyjä uudelleen ja uudelleen ja tulos on aina sama; erinomainen. Kyllä se vain taitaa olla niin, että noissa levyissä on jotain häikkää tai sitten olen saanut sellaisen LG:n yksilön, joka on nirso kyseisiä levyjä kohtaan. Taidan odotella niitä näytteitä toisesta erästä ihan rauhassa ja tehdä sitten niiden perusteella johtopäätökseni. Odotellessa voisinkin aikani kuluksi kysellä suosituksia laadukkaimmasta asemasta. Tärkeintä on mahdollisimman varma toimivuus ja tuki molemmille formaateille ja siedettävä hinta. Kenties Pioneer DVR-106? Ilmeisesti täysin sama kuin A06? Aika heikkoa tuon saatavuus, mutta näköjään parista paikkaa tuo lähtisi kohtuulliseen 149 € hintaan. Olisiko tuo kaikista varmin vaihtoehto, sikäli kuin mikään voi olla varmaa tällä kirotulla tietotekniikan alalla?
Mulla ainakin yks traxdatan ritek levy meni kun sen keskiöstä oli musta maali tai muovipinnoite, mitä ny onkaan, irronnut ja osunut juuri laaserin kohdalle = palanut levyn pintaan. Muuten kyllä on mut poltot samoille levyille onnistunut ongelmitta, vaikka osasta onkin tuota keski-osan pinnoitteesta irronnutkin. Tiedä sitten mistä johtuu, huonosti valmistettu media varmaankin sillä muut eivät samaa tee. (LG-4040B polttimena)
Kyllä minulla on RitekG04 inkjet printablet palaneet loistavasti 4x, asemana samainen lg gsa-4040b. Epäilen tuota batchia, jonka olet saanut. Omissani lukee selvällä englannilla keskiön muoviosassa DVD-R 4x Grade A. Ehkä olet saanut Lynxiltä grade b/c:tä...? Lupaavat kyllä ainakin Lynxin sivuila, että kaikki ovat A-luokan levyjä, mutta on noita huijauksia aieminkin tapahtunut...
Lynx ei myy B graden levyjä, ei ole huijarifirma. Batchiongelma, noita ollut myös Verbatimilla (uudet eivät toimineet mun sony dvd soittimessa). Ritekillä en ole vielä moiseen törmännyt, mutta niitä varmasti on.
Hmmm... Oletko mahdollisesti tuolla töissä, vai mistä olet saanut näin varmaa tietoa..? Raha yleensä kuitenkin ratkaisee näissä asioissa ja Suomi on koooovin kaukana Englannista, ei voi ihan marssia tiskille syyttelemään huonoista levyistä. Varsinkaan kun levyn Gradea ei voi oikein todistaa A/B/C:ksi, kaikilla sama mediakoodi, ulkonäkö joskus tosin poikkeaa. Ei pahalla, kunhan kyselen=)
Ei, en ole töissä ko firmassa. Olen ollut asiakkaana siellä parisen vuotta samoiten kuin muutama kaverini - ei pahaa palautetta tai B graden levyjä. Sehän ilmoitetaan jo heidän sivuillaan ja kun katsot median hintoja, B gradea myydään hiukka eri hintana kuin A:ta. Samoiten firman eri boardeilla saama asiakaspalaute on ollut hyvää. Siitäpä voi päätellä, että kyseessä ei ole huijarifirma, kovin kauaa ne eivät ole pystyssä jos asiakkaita kusettavat. Lisäksi firman omistaja on kohtuullisen tunnettu DVD asiantuntija, joten hyvällä omalla tunnolla voi sanoa ettei kyseessä ole huijarifirma. On se kumma, että suomessa heti epäillään huijarifirmaksi kun jollain ei DVD-R levyt toimi. Puuh.
Hiphei! Näytelevyt toisesta erästä tulivat jo tiistaina. Enpä olisi ikinä uskonut, kun perjantaina laittoivat ne postiin. Poltin kaikki viisi täyteen 4X:llä ja kaikki toimivat täydellisen moitteettomasti. Transfer rate -testi piirsi oikein komean, ja käytännössä identtisen, käyrän jokaiselle levylle. Laitoin mailia liikkeeseen äsken ja tässä nyt odottelen ohjeita, miten vaihto suoritetaan. Sainkin jo vastauksen. Ihme toimintaa, keskellä yötä vastailevat. En tosin valita... Selostan nyt tässä, jos joku on vielä enempi newbie kuin minä ja asia kiinnostaa... Eli asiakaspalautus ei ole kansainvälinen systeemi, joten maksan postikulut sinne ja heillä on kuulemma tapana korvata kulut laittamalla ylimääräisiä levyjä sitten tänne.