Apuja prossun ja näytönohjaimen kanssa

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Jupeliks 22.06.2008.

1. Jupeliks

Jupeliks Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen nyt pitkällisen harkinnan jälkeen päättänyt hommata koneeseeni hiukan lisätehoa. Kehityksen kohteena olisi etusijalla prosessori ja näytönohjain. Nykyinen prossu on AMD Athlon 64 X2 3800+ ja uudeksi prossuksi olen ajatellut Athlonin 6400+ tai 6000+. Ongelmana on se että sopiiko se minun 400W poweriin vai pitäisikö ostaa suurempi esim. 600W? Toiseksi sitten, käykö se minun emooni joka on Asus M2N-SLI Deluxe.
    Näytönohjain taas hiukan arveluttaa koska ajattelin BullDogissa näkemääni MSI GeForce 8800 GT 1024MB Overclocked, PCI-E (nykyinen on nVidia GeForce 7600GT). Tämä sen takia arveluttaa että kait siinä nyt varmasti sitten olisi se 1GB näyttömuistii, koska hintaa sillä on vain 232€(toinen 1giganen oli tuplasti kalliimpi). Samoin sitten se että onko tämä näyttis yksittäinen vai duali... Mutta onkelma on tässä taas se että toimiiko se minun nykysellä powerilla ja emolla?

Siinäpä se olisi ja jos tulee mieleen että jokin toinen sopisi paremmin kuin nuo niin voi ehdottaa, koska jos tuo näytön ohjain ei ole hyvä ja jos se olisi vain yksittäinen, niin tuohon emoon ilmeisesti saa sit myös sen duali näytönohjaimen, joten sellainenkin vaihtoehto myös käy :)

Laitan tähän vielä koko koneen specsit:
    Prossu: AMD Athlon 64 X2 3800+
    Näytönohjain: nVidia GeForce 7600GT
    Keskusmuisti: 2GB
    Kiintolevyä: 320GB (tätä hommaan lisää kunhan budjetti vähä kasvaa:))
    Emolevy: Asus M2N-SLI Deluxe
    Kotelo: Nexus Breeze 400W

2.  
  3. teme2

teme2 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66

Jaa tämä sivu