Apua rar purkuun ja crc ongelmaan

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi palicca 22.05.2003.

1. palicca

palicca Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Löysin täältä kun haulla etsiskelin ongelmaani ratkaisua niin seuraavanlaisen kysymyksen

------------------------------------
    when trying to unrar releases (ps2/dvdr) I get a crc error, but when I check the release with a sfv checker it says that nothings wrong, no corrupted files. I've tried different versions of winrar/powerarchiver. I'm running amd athlon 1900+ with xp (ntfs file system on all drives except one). anyone know what is wrong?
    ------------------------------------------

Eli minulla on aivan samanlainen ongelma. En voinut jatkaa kyseista threadia koska se oli liian vanha niin kysynkin teiltä uudestaan.

Minulla on siis pakattuna esim. peli.iso image tiedosto vaikka kahteenkymmeneen 50 megan pakettiin. Kun yritän purkaa niitä kaikki mene hyvin ennen sataa prosenttia. Silloin ohjelma joko winrar tai powerarchiver ilmoittaa, että pakettien sisältö (peli.iso) on korruptoitunut. TÄmä on outoa sen takia että paketit ei aínakaan ole viallisia. Ohjelma ei edes ilmoita että tietty paketti olisi viallinen vaan sen paketin sisältö. Outoa, eikö?

Seuraavana päivänä tämä taas sitten saattaa puraantua hyvin tai sitten ei! kuten esim. n. viikko siten purin erään pelin ja se purkaantui ihan hyvin silloin. nyt en saa sitä purettua enää millään, koska menin poistamaan jo imagen.

Alkaa kyrsimään tämä ongelma... Auttakaas nyt miestä hädässä!!!!

2.  
  3. palicca

palicca Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eikö kukaan toinen ole tosiaan törmännyt vastaavanlaiseen ongelmaan? Olenko ainoa?

4. ~Jööman~

~Jööman~ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mikä versio sulla on WinRarista? Jos se on alle 3. jotain, vika on todennäköisesti siinä. Muuten on tosiaankaan osaa sanoo mitään...

5. palicca

palicca Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Versio on uusin v3.20, joten vika ei ainakaan ole siinä

6. marala

marala Guest

Winace

7. Määttätä

Määttätä Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo eipä toimi uusimmalla WinRarrilla purku.
    CRC-virheestä herjaa täälläkin.Powerarchiver testattu myös.
    Onkohan tuossa Rarrissa joku koko raja mitä se purkaa..

8. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    kannattaa myös tehdä MEMTEST86 ja tarkistaa että muistit on kunnossa. Myös yli 4 gigaisten tiedostojen kanssa saattaa tulla ongelmia.

9. Määttätä

Määttätä Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä ole muisteissakaan vikaa, mut file on yli tuon mainitsemasi 4GB.

10. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    winace:lla testannut?

11. palicca

palicca Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse aloitin tämän threadin jo aikoja sitten, eikä tämä ongelma ole korjaantunut vieläkään. Eli ensiksi voisin sanoa, että se ei ole ohjelmasta tai käyttöjärjestelmästä kiinni, niitä on nimittäin tullut kyllä testattua. Olethän kuitenkin muuten muistanut tarkastaa purettavana olevat paketit että niissä ei ole siirron aikana tullut crc virhetiä? Tarkastus tapahtuu jollain sfv ohjelmalla.

Tuota muisti juttua olen myös kokeillut, enkä siitä kyllä oikein mitään selkoa saanut...

12. ajs

ajs Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oletko kokeillut avata ensin winrarrin, hakenut sen ensimmäisen osan purettavaksi siihen ja purkanut. Laita vain ensin rasti "keep broken files". Purun aikana saattaa tulla herjoja, jotka voi sulkea. Näin olen ainakin itse saanut purettua kaikki korruptoituneet imaget jotka ovat kuitenkin toimineet moitteetta (dvd-leffoja)

13. .W.

.W. Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    4GB ja yli fileet ei toimi FAT - tiedostojärjestelmässä.. Itellä oli samantapasta satunnaisvikaongelmaa ennen. NTFS convertointi auttoi asiaan.. Nyt toimii ongelmitta.. (yli 4GB fileet ei pitäis toimia lainkaan fatissa)

14. palicca

palicca Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tiedän tuon, ettei FAT tunne yli 4 gigan tiedostoja. Jokainen kovalevy minulla on NTFS- tiedostojärjestelmällä, joten siinä ei ainakaan ole vika... Täytyy kokeilla tuota ajs:n vinkkiä, että miten toimii

Jaa tämä sivu