Koulupäivä. .. Olikohan jollakin tietoa tällaisesta? Nimittäin läppäriimme (Compaq 6510b) tuli tällainen ongelma: käynnistäessä tulee sinivalkoinen ruutu, josaa kysyy jotain Power-On Passwordia.. No, eihän mulla missään semmoista ole, joten googlasin apua ja löysin huoltomanuaalin jossa neuvottiin avaamaan luukku pohjasta ja ottamaan patteri pois muutamaksi tunniksi. Mutta kun just tässä mallissa ei semmoista luukkua ole! Avasin kaikki mahdolliset luukut, mutta en löytänyt k.o. patteria... Voisin ostaa uuden koneen, mutta tämä on pakko selvittää koska kovalevyllä on 50GB omaa tavaraa. Mahdollinen kiitos etu käteen!!!
Tuossa Compaq-mallissa RTC- (Real Time Clock-) patteri on sijoitettu hankalampaan paikkaan ja vaatii näppäimistön irrottamisen ensin. Katso tarkemmin huolto-ohjeesta: http://h20628.www2.hp.com/km-ext/kmcsdirect/emr_na-c01566982-9.pdf Sivu 62 Release the keyboard Sivu 66 Remove the RTC battery
7-8 tunnin ohje on todennäköisesti mallista jossa on sisäinen akku. Jos saat sekä akun että patterin irti koneesta ja odottelet 10 sekuntia, pitäisi riittää. Saattaa siellä toki olla joku kondensaattori varaamassa virtaa koska 1Pertti:n linkkaamassa ohjeessa oli seuraava rivi: "Removing the RTC battery and leaving it uninstalled for 5 or more minutes causes all passwords and CMOS settings to be cleared"
^ Nuo patterinpoisto-ohjeet joko toimii, tai ei toimi. Jos ja kun kannettava on kyseessä, niin ei varmasti pääse ohi bios-asetetusta passusta läpi. Saattaapi olla huoltokeikka edessä, nilläkin voi olla tekemätön paikka. T: Vesku
http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebo...aq-6510b-power-on-password-reset/td-p/5680603 sitä samaahan tuossa mutta muutama pikkuseikka lisäksi.
Terve taas, akku on irrotettava ja yön yli patteri pois tepsi! Se salasanaikkuna ei tullut enää ja nyt pääsin jo Windowsin sisäänkirjautumisikkunaan. MUTTA: nyt kun painan omaa "Koti" -ikoniani, tulee ilmoitus: "Käyttäjäprofiilia ei voi ladata" Help!!!
Tuo on Windowsin virhe eikä liity aikaisempaan ongelmaan. Helpoin korjaus taitaa olla järjestelmän palautus aikaisempaan palautuspisteeseen. Jos se ei onnistu, niin seuraavaksi helpointa taitaisi olla luoda uusi käyttäjätili ja kopioida sille vioittuneen profiilin tiedostot. Haasteellisinta on vioittuneen profiilin korjaus. Kahteen jälkimmäiseen on ohjeet alla olevissa linkeissä. https://support.microsoft.com/fi-fi/help/14039/windows-7-fix-corrupted-user-profile https://support.microsoft.com/fi-fi/kb/947215 Tietysti, jos koneella on ollut vain yksi käyttäjätili, asia mutkistuu...
Ok kitos ja siinä toinenkin Root niminen käyttäjä josta pääsee salasanaikkuna an asti (en tiedä salasanaa...)
Syy varmaan tähän on korruptoitunut (rikki mennyt) käyttäjäprofiili. Tässä linkki videoon, jossa korjataan sama vika: "Käyttäjäprofiilia ei voi ladata". View: https://youtu.be/vEyxD6ZG-jI
Lontoon murretta joo. Mutta mulla tulee safe mode:saakin sama loggausikkuna, toisin kuin videolla... jännäksi menee..
Jos tuo ei toiminut, niin seuraava vaihtoehto on varmaan tehdä uusi käyttäjätili ja kopioida uudelle käyttäjätilille vanhan käyttäjän tiedot.