Todella. Valaiskaapas vähän noviisille, että miten ostan uuden emolevyn ja pitääkö erillinen prosessori ostaa kaupan päälle vai onko useimmissa emoissa jo kiinni valmiina prosessori? Mistä tiedän että sopiiko emolevy koneeseeni?
Emolevy on ns. tietokoneen sydän ja siihen kiinnitetään kaikki muut osat. Prosessoria ei ole integroituna emolevyihin. Tarkoititko tuolla emolevyn sopivuudella koneeseesi sitä että mahtuuko emolevy koteloosi? Miksi olet ostamassa uutta emolevyä?
Vanha emolevy kärähti ja olen ostamassa kaikki uudestaan sisältä. Ollut jo 5 vuotta paikallaan ja alkavat kaikki kettuilla. Jos ostan Prosessorin niin pitääkö minun itse kiinittää sen sitten emolevyyn - ja - mistä tiedän oikean emolevyn. Koneesta sojottaa sellaisia piuhoja etten usko ihan aivan kaikki käyvän.
Minkäslainen emolevy se sun entinen oli? Esim. Everest -ohjelmalla saa hyvin tieto tietokoneen komponenteista. Ei se prosessori ole vaikea asentaa emolevyyn. Emolevyn malli täytyy tietää, jotta uuteen emolevyyn saa kiinni vanhan prosessorisi, näytönohjaimen, muistit, kovalevyt etc.. Jos noinkin vanha kuin 5vuotta on kone niin varmaan suosiolla uusi kone kannattaisi ostaa..?
Se oli tollasesta Fujitsu Siemens koneesta. Sellaiset tiedot olen saanut että se on 939 sarjaa. Enempää en tiedä. En voi kattoa ohjelmalla koneeni tietoja, koska kone on todellakin rikki ja pitää uusia.